De moestuin

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

De moestuin

Bericht  wouter op ma 02 maa 2015, 18:49

Omdat hier op het forum vermoedelijk wel een aantal moestuiniers zitten (Walle,...) hierbij een aanzet voor een topic over ervaringen, plantjes uitwisselen e.d.

Hier is het moestuinseizoen alvast begonnen, een maandje geleden tomaten gezaaid van volgende rassen, en ik heb nog enkele over: Marmande, Noir de Crimée, Sweetie, Orange queen. Ook nog Black Russian en Supersteak gezaaid, maar daar heb ik geen van over. 't is voor de rappe! Gratis af te halen, of nog beter, ruilen tegen andere soorten, al dan niet tomaten of andere groenten.

Verder ook nog een paar pepersoorten (o.a. King of the North, een probeersel, zou moeten goed zijn in ons klimaat). Vorig jaar alvast gelukt met een stevige opbrengst ondanks de mindere zomer.
Binnenkort Spinazie, erwten e.d.

mvg

Wouter

wouter

Aantal berichten : 759
Leeftijd : 42
Registration date : 08-12-06

Terug naar boven Go down

Re: De moestuin

Bericht  Walle op di 03 maa 2015, 00:03

Tof! Ik heb denk ik enkel nog tomatenzaad van 'Potager de Vilvorde' en nog een of ander kerstomatenras. Maar ik begin later pas want hier niet zo goede gelegenheid voor al zo vroeg voor te zaaien... (donker huis dat rap afkoelt)

Heb wel de beplanting (struiken etc) volledig af nu na die monsterbulk van 180+ stuks 2 jaar geleden, er is onlangs nog heel wat bijgekomen (sleedoorn 5, wegedoorn 6, liguster 5, gelderse roos 5, wilde peer, gladde iep, sporkehout 5, zomereik 3, gele kornoelje, kardinaalsmuts, boerenjasmijn,...!)
Ook de boomgaard staat in orde, in totaal 12 fruitbomen nu (2 peer, 4 appel, 6 pruimenrassen), maar er is nog ruimte voor uitbreiding. Er staat nog een vijgenboom en een paw-paw in de groei in de serre Laughing
Volgend plan is een stal bouwen en al een deeltje weide afbakenen voor schapen!
En bij het eerstvolgende goede weekend start ik met de serre op te kuisen en de moestuin in orde te leggen.
1 probleem: tijd!
En dan nog wat vogels proberen kijken...

Walle

Aantal berichten : 895
Leeftijd : 29
Registration date : 12-06-12

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op di 03 maa 2015, 00:07

dacht al, wanneer vinden die mannen de tijd om nog wa buiten te lopen Laughing
jaarlijsten zal precies niet voor vandejaar zijn...

tseef

Aantal berichten : 13890
Leeftijd : 47
Registration date : 24-09-06

http://www.overmeersevogels.be

Terug naar boven Go down

Bericht  Walle op di 03 maa 2015, 00:14

Goh, binnen een maand gaat het toch te veel kriebelen peis ik... tegen dan is het vollenbak zoeken naar beflijsters, zwartkopmeeuwen, snorren en vanaf dan zijn we vertrokken tot aan de zomer hé!

Walle

Terug naar boven Go down

Bericht  Walle op di 03 maa 2015, 00:16

Maw. ik ga niet jaarlijsten maar in de goeie periodes (voorjaar en najaar) wil ik wel wat leuks zien!! Dus ik denk dat ik in het voorjaar vooral wat overal beestjes ga zoeken, en het najaar concentreren op trektellen...

Walle

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op di 03 maa 2015, 00:20

zwijg mij over dat jaarlijsten jong, moet me echt inhouden om niet alles in te geven, 't is gelijk nen tic nerveux Laughing

tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op di 03 maa 2015, 00:39

wil dat hier wat uitbreiden naar planten in het algemeen...
omdat ik niet meer zo tevreden ben van 't Rozenland in Lede, waar hier in de buurt kan ik aan (wilde) planten geraken, liefst met een uitgebreid aanbod ?

tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  Walle op wo 04 maa 2015, 00:00

Oei, geen idee, ik heb mijn planten van Ecoflora in Halle (werken samen met Natuurpunt)... Naar't schijnt is Calle plant in Wetteren wel goed, maar zal vooral voor fruitbomen e.d. zijn vrees ik..

Walle

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud Vandaag om 14:48

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: