Agressie

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Agressie

Bericht  WDDI op za 08 jun 2013, 08:35

Gisteren middag ben ik fysiek aangevallen door iemand aan het Heisbroek. De man stond me op te wachten aan mijn auto. Toen ik dichter kwam begon hij te schreeuwen over de politie bellen, dat ik mijn telefoon moest afgeven, ... Ik werd uitgescholden voor "vuile groenen", ... Hij probeerde me te slaan, maar dat kon ik nog enigszins ontwijken. Hij kreeg me te pakken met een schop op mijn bil. Toen ik zei dat ik de politie zou bellen, werd hij nog agressiever en gooide zijn fiets in de voorruit van mijn auto met als boodachap: "Hier, ge moogt hem hebben vuile groenen met uwe chiquen auto". Hij begon met blokken hout naar mij te gooien (raakte een paar keer de auto). Hij greep me vast en probeerde me in de beek te gooien. Toen ik opnieuw zei dat ik de politie wou bellen sloeg hij mijn telefoon uit mijn hand. Ik was hem gelukkig voor en kon hem van het pad oprapen. Opnieuw wou hij dat ik mijn gsm gaf. Ik probeerde nogmaals te bellen toen hij zei dat ik dan mijn "camera" (mijn telescoop) maar moest afgeven. Uiteraard kwam daar niets van in huis, maar ik had al mijn materiaal uit mijn handen gelegd. Hij begon op mijn tele te stampen. Toen ik hem dat verhinderde probeerde hij nogmaals te schoppen en te slaan. Ondertussen was ik er in geslaagd om de 100 te bellen. Toen hij dat zag, stapte hij weg. Gelukkig een foto van de man kunnen nemen ...
Resultaat: een kapotte voorruit, deuken in de auto (die had hij er al in geschopt voor ik aankwam ...), krassen op de motorkap, het dak, de deuren, achterbumper, flanken, een gekraste lens van de verrekijker, hendeltjes van de tele afgebroken (gelukkig maakt Swarovski degelijk materiaal ...), een stevige blauwe plek op mijn been, ...
Meersen, voorlopig zie je mij hier niet meer terug, ik zoek wel een ander gebied waar ik rustig en zonder angst vogels kan kijken !
Groetjes,

Dimi

WDDI

Aantal berichten : 231
Registration date : 07-03-09

Terug naar boven Go down

Re: Agressie

Bericht  tseef op za 08 jun 2013, 09:52

moet eerlijk toegeven dat ik er toch ook efkes niet goed van was toen ik je sms kreeg
sorry hoor, maar zulk crapuul zouden ze moeten oppakken...
het Sigmaplan zorgt blijkbaar voor nogal wat frustraties bij de lokale bevolking, maar dit is er toch ver over...
uitkijken dus als ge aan het Heisbroek loopt, want zulks gespuis is blijkbaar tot veel in staat
man, man, man...

tseef

Aantal berichten : 13861
Leeftijd : 47
Registration date : 24-09-06

http://www.overmeersevogels.be

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op za 08 jun 2013, 09:56

heb zelf ook al jaren ambras met een boer, tot hier toe altijd bij woorden gebleven...

tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op za 08 jun 2013, 10:29

WDDI schreef:Meersen, voorlopig zie je mij hier niet meer terug, ik zoek wel een ander gebied waar ik rustig en zonder angst vogels kan kijken !

begrijpelijke reactie, maar dat slijt wel...
als we al niet meer op ons gemak naar vogels mogen lopen kijken in de meersen, dan ik het al ver gekomen mijn gedacht !
hopelijk krijgt dit heerschap een verdiende straf...
komaan zeg, stel dat ge daar met ne kijker rond uwe nek loopt en je klein gasten zijn mee, wat dan ? kan niet hè...
miljaar, wat kan ik mij daar over opwinden zeg
nie plooien Dimi jong, nie plooien
maandag zien we mekaar gewoon weer in de meersen, zo simpel is dat Exclamation

tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  Wes op za 08 jun 2013, 11:02

Dimi ik ben er echt niet goed van, dat u dat moet overkomen. Ik sluit me aan bij Tseef als hij zegt voor de Meersen niet de rug toe te keren. Zo'n klootzakken zijn dat niet waard. Hoop dat de flikken hem te stekken krijgen en laat hem aub bloeden voor alles wat hij heeft, want geld is toch het enige wat die rotzakken begrijpen.

Wes

Aantal berichten : 1313
Leeftijd : 39
Registration date : 07-11-10

Terug naar boven Go down

Bericht  wouter op za 08 jun 2013, 13:15

Amai - serieus van geschrokken. Dergelijke kerels zijn fossielen uit een ander tijdperk, mijn gedacht. Het zou jammer zijn mochten we je hierdoor niet meer zien in de meersen.

mvg

Wouter

wouter

Aantal berichten : 759
Leeftijd : 42
Registration date : 08-12-06

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op di 11 jun 2013, 00:30

hopelijk de laatste keer dat de meersen zo in de gazet komen... Rolling Eyes Evil or Very Mad

tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  Sjacky op zo 25 aug 2013, 16:16

Dit moet toch even van mijn hart:

Gisteren (zaterdag) nam ik de Mennenweg om in Molenmeers te geraken. Ik nam de doorsteek (door de weilanden) naar het brugje vlakbij Bruno's bankje.
Ik was net een eerste prikkeldraad onder toen ik een jeep hoorde naderen. Ik keek om wachtte even om te zien wat er zou gebeuren. Ik wist direct dat het de jager was (diegene van het kapsalon op de hoek van de Mennenweg, alias 'fiffi'). Net toen ik 'goeiedag' wou zeggen begon hij me als een bezetene te vervloeken, te roepen en te zwaaien. Ik dacht in mezelf, nu effe niet. Ik had echt geen goesting in een discussie met een opgefokte jager. Ik draaide me dus om en vervolgde mijn weg door de weilanden. Nog zeker 15 minuten heeft die man heel de meersen gevuld met verwensingen. Af en toe verstond ik nog net: 'Loop maar, ik haal mijn geweer, landloper!'.

Ik weet dat jagers het niet echt hoog op hebben met groene jongens maar dit vond ik toch wel het toppunt van onbeleefdheid. Goeiedag kon er niet af en iemand rustig aanspreken al zeker niet, niet dat ik meer verwacht had van hem. Hij heeft zijn reputatie en dit was niet de eerste keer.

Vandaag, zondag, wandelde ik weer de Mennenweg in. Ik laat mij echt niet wegpesten door dergelijke verzuurde mensen. Maar i.p.v. direct de doorsteek te nemen, zette ik mij even op het bankje voor een slok te drinken. Ik wist uiteraard dat het niet lang zou duren of hij zou me weer achterna komen. Volgens mij zit die man uren achter zijn raam te wachten en te kijken wie er allemaal de Mennenweg neemt. Om dan even zijn frustraties t.o.v. de groenen te kunnen ventileren.

Nog geen 3 minuten later was het zover. Hij kwam stevig aanrijden. Maar i.p.v. naar mij te komen en te beginnen roepen (praten had ook leuk geweest maar ik vrees dat die daar niet capabel voor is), plaatste hij zijn jeep net achter de rietkraag 10 m voor het bankje. Hij keek me even guur aan en verdween achter de rietkraag. Na wat er de dag ervoor was gebeurd vertrouwde ik heel het zaakje niet. Ik liep rustig terug via de baan naar de hoofdweg, het leek me geen goed idee om de doorsteek weer te wagen.
Maar goed ook, ik passeerde zijn jeep en zag dat hij enkele 10tallen meters verder met zijn geweer in de hand een wilgenstruikje in kroop. Heb me dan maar snel terug naar het dorp gehaast. Hij zou nog echt schieten volgens mij! De zot!

Je gaat mij niet vertellen dat ie ging jagen in Molenmeers op zondag namiddag (ca. 12u30).

Nu zit ik toch echt wel verveeld met dit zaakje. Ik denk dat ik heel dit verhaal ga doorgeven naar ANB, zij hebben daar een meldpunt voor. Misschien ook klacht indienen (als dit kan), dit was verbale agressie en intimidatie!

Nu wil ik nog wel weten of die man daar iets te zeggen heeft? Heeft hij daar weilanden in eigendom? Het bosje is van hem maar daar kan en ga ik natuurlijk ook niet in! Pacht hij daar stukken voor de jacht? Is het absoluut verboden om die doorsteek door de weilanden te maken (buiten het broedseizoen)? Vele wandelaars heb ik dit al zien doen! Heb reeds met enkele boeren gepraat en zij hebben daar nooit problemen van gemaakt dat ik daar rond dwaal.

Ik wil het echt niet laten om die stukken te controleren op vogeltjes, maar heb het er ook niet voor over om hagel in mijn gat te krijgen.

Ik hoop werkelijk dat er een manier bestaat die man te kalmeren, zijn wapen/jachtvergunning af te nemen en als het echt moet een toelatingsverbod voor de meersen aan te smeren. Persoonlijk vind ik jacht een idiote hobby maar swoit, zolang je anderen hun hobby laat uitoefenen zal ik (kan ik) daar weinig aan veranderen. Dit veranderd de zaak wel een beetje.

Het is eveneens niet zo dat ik met alle jagers in de clinch lig. Op Broekmeers kom je dagelijks jagers tegen, met een vriendelijke goeiedag en nog een babbeltje over vogels, vogelskijken en jagen (soms ook over de vos natuurlijk ;-) )

PS: wou dit eerst onder het topic jacht zetten maar bij nader inzien heeft dit er eigenlijk niets mee te maken.

Sjacky

Aantal berichten : 209
Registration date : 12-03-13

Terug naar boven Go down

Bericht  Sjacky op zo 25 aug 2013, 16:25

Trouwens toen ik terugging, zag ik hem snel weer uit het bosje komen, ging naar zijn jeep en (na wat treuzelen) is hij wellicht gewoon weer achter zijn raampje gaan zitten. Toen ik aan het bankje was, nog geen 20min later (via het dorp gegaan) was hij weg. Dus echt gaan jagen, ik geloof er niets van! Had ik het gewaagd door te steken, ... had ik wellicht zeker een reden om klacht in te dienen...

Sjacky

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op zo 25 aug 2013, 16:42

was indertijd klant bij Fifi, met als gevolg dat hij me gerust liet en zelfs goeiendag zei toen ik hem tegenkwam op Molenmeers...
tja, eens je het aan de stok krijgt met een bepaald iemand, kan je er vanop aan dat het voor de rest van je meersencarriere is, kan er van meespreken Rolling Eyes 
er lopen nogal wat idioten rond ginder...

tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  Wes op zo 25 aug 2013, 20:08

Kwam vroeger ook altijd kijken als ik op Menneweg kwam.  Reed ook weg voor ik de kans kreeg met hem te praten.  Heb er een collega-jager eens over aangesproken (die veel meer voor rede vatbaar is) , om hem eens te zeggen dat dat moet gedaan zijn met mij te bekijken als een crimineel.  Die heeft hem dat dan letterlijk gezegd, en sedertdien krijg ik altijd een vriendelijke goeiedag.  

ik zou persoonlijk geen klacht indienen bij het ANB (levert toch niets op).  Blijf gewoon uit zijn bos (niet dat je dat van plan was) en blijf op de paden waar je zeker van bent dat je inmag.  Laat je ook niet intimideren en draai zoveel de Mennenweg in als je zelf wil!  De openbare weg is van iedereen!!!

Kan mij trouwens eens iemand een duidelijk antwoord geven wanneer dat in 't kader van het Sigmaplan gedaan gaat zijn met de jacht, zowel Natuurpunt, Inbo of ANB kan mij hier niet op antwoorden.

Wes

Aantal berichten : 1313
Leeftijd : 39
Registration date : 07-11-10

Terug naar boven Go down

Bericht  Sjacky op wo 09 jul 2014, 15:56

Gewoon ter info:

Gisteren ALWEER een geval van agressie aan de Menneweg.
Ditmaal geraakten wandelaar en hond gewond. Politie is op de hoogte, hopelijk wordt dit geval niet geseponeerd in Dendermonde...

Nogmaals een oproep om alle incidenten door te geven aan de politie.

Sjacky

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op wo 09 jul 2014, 17:23

Sjacky schreef:Gewoon ter info:

Gisteren ALWEER een geval van agressie aan de Menneweg.
Ditmaal geraakten wandelaar en hond gewond. Politie is op de hoogte, hopelijk wordt dit geval niet geseponeerd in Dendermonde...

Nogmaals een oproep om alle incidenten door te geven aan de politie.

Menneweg ? Dus ALWEER dezelfde agressor ???

tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud Vandaag om 09:23

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: