OVERMEERSE VOGEL VAN HET JAAR 2011
kies de Overmeerse Vogel van het jaar 2011
onder de deelnemers wordt een boekenbon verloot van 30€
ingelogde members kunnen t/m 15 januari op 1 of meerdere soorten stemmen via bovenstaande lijst
onder de deelnemers wordt een boekenbon verloot van 30€
ingelogde members kunnen t/m 15 januari op 1 of meerdere soorten stemmen via bovenstaande lijst
Re: OVERMEERSE VOGEL VAN HET JAAR 2011
hier mijn keuze :
Hop (lekker dichtbij te bewonderen), Kwak (idem), Roodborsttapuit (de broedgevallen geven een meerwaarde aan de Kalkense Meersen), Snor (prachtige waarnemingen van deze zeldzaamheid aan het Donkmeer) en Zwarte Stern (sierlijke stern, gewoonweg mooie vogel)
Hop (lekker dichtbij te bewonderen), Kwak (idem), Roodborsttapuit (de broedgevallen geven een meerwaarde aan de Kalkense Meersen), Snor (prachtige waarnemingen van deze zeldzaamheid aan het Donkmeer) en Zwarte Stern (sierlijke stern, gewoonweg mooie vogel)
Had het geluk deze prachtige vogel al enkele keren te kunnen bewonderen vandaar mijn stem voor "Visarend".tseef schreef:hier mijn keuze :
Mijn keuze voor dit jaar:
Steenuil: Een van mijn favoriete vogels en voor mij een icoon van de Kalkense meersen en omgeving
Hop: Was voor mij de zeldzaamheid van het jaar, en van erg dicht te zien
Koekoek, Sprinkhaanzanger en Roodborsttapuit, soorten waar ik in 2011 goede herinneringen van heb.
Steenuil: Een van mijn favoriete vogels en voor mij een icoon van de Kalkense meersen en omgeving
Hop: Was voor mij de zeldzaamheid van het jaar, en van erg dicht te zien
Koekoek, Sprinkhaanzanger en Roodborsttapuit, soorten waar ik in 2011 goede herinneringen van heb.
Erwin- Aantal berichten: 45
Registration date: 11-09-07
Mijne Slechtvalk, hoop dat ze broeden op de kerktoren, (hoop dat ze wel gisteravond niet aan 't slapen in Wetteren was, want met al het vuurwerk dat die losers hebben ontstoken

Wes- Aantal berichten: 373
Registration date: 07-11-10
Mijn eerste keuze is de zwarte specht die ik een paar weken geleden gespot heb in het Berlaarse broek.
We hoorden hem al van op afstand in het bos en was een andere verschijning dan onze andere meer gekende spechten...
Op nummer twee de slechtvalk die ik dikwijls kon observeren in de broekmeers met en zonder prooi.
Dan één van de zomerzangers die ik dit jaar via hulp van het forum heb leren ontdekken: snor gehoord en gezien in de Molenmeers.
Luc
We hoorden hem al van op afstand in het bos en was een andere verschijning dan onze andere meer gekende spechten...
Op nummer twee de slechtvalk die ik dikwijls kon observeren in de broekmeers met en zonder prooi.
Dan één van de zomerzangers die ik dit jaar via hulp van het forum heb leren ontdekken: snor gehoord en gezien in de Molenmeers.
Luc

lucgast- Aantal berichten: 59
Leeftijd: 50
Registration date: 01-01-12
de Hop van Wichelen neemt voorlopig de leiding
er kan nog gestemd worden tot 15 januari
nog even ter info : wie deelneemt maakt kans op de boekenbon van 30€
er kan nog gestemd worden tot 15 januari
nog even ter info : wie deelneemt maakt kans op de boekenbon van 30€
wat een leuk topic toch zo begin van het nieuwe jaar !
Mijn eerste seizoen wonend in de Overmeerse vogels-streek bracht me 5 "vogels van het jaar" op :
- roodkeelduiker : door mezelf ontdekt toen ik nog maar 2 weken in Berlare woonde
- dodaars : leuke bekende soort van op den Honegem die meerdere poelen bezet in Berlare broek
- zwarte specht : eerst meermaals gehoord (maar kon mijn oren niet geloven), later mooi waargenomen (zelfs 1x in één verrekijkerbeeld samen met kleine bonte)
- zwarte wouw : prachtig hoe meerdere exemplaren de broedkolonies in de eendekooi keer op keer afspeurden naar wat lekkers
- hop : kan niet ontbreken
Mijn eerste seizoen wonend in de Overmeerse vogels-streek bracht me 5 "vogels van het jaar" op :
- roodkeelduiker : door mezelf ontdekt toen ik nog maar 2 weken in Berlare woonde
- dodaars : leuke bekende soort van op den Honegem die meerdere poelen bezet in Berlare broek
- zwarte specht : eerst meermaals gehoord (maar kon mijn oren niet geloven), later mooi waargenomen (zelfs 1x in één verrekijkerbeeld samen met kleine bonte)
- zwarte wouw : prachtig hoe meerdere exemplaren de broedkolonies in de eendekooi keer op keer afspeurden naar wat lekkers
- hop : kan niet ontbreken

danobus- Aantal berichten: 25
Leeftijd: 49
Registration date: 10-02-08
Heb gestemd op Visarend omdat ik deze tot 3 maal toe in de streek mogen bewonderen heb in 2011. Zelfs één vlak voor mij neestortend op put 13 toen ik mijn kreeftenfuiken aan 't lichten was.
Spijtig, maar de Snor , die ikzelf ontdekt heb op put 13 moet het hiervoor afgeven voor een tweede plaats.
Hop, ja, dan gaan we toch al de schelde over....vind ik niet echt meer de vogel van Overmeerse vogels, al was het wel een rariteit. De boekenbon zal dus niet voor mij zijn.
Greetz,
marc
Spijtig, maar de Snor , die ikzelf ontdekt heb op put 13 moet het hiervoor afgeven voor een tweede plaats.
Hop, ja, dan gaan we toch al de schelde over....vind ik niet echt meer de vogel van Overmeerse vogels, al was het wel een rariteit. De boekenbon zal dus niet voor mij zijn.
Greetz,
marc
Neos schreef:Hop, ja, dan gaan we toch al de schelde over....vind ik niet echt meer de vogel van Overmeerse vogels, al was het wel een rariteit. De boekenbon zal dus niet voor mij zijn.
Greetz,
marc
Hey Neos, bedankt voor je stem, en zo maak je automatisch kans op de boekenbon...
en Overmeerse Vogels is uiteraard meer dan alleen maar Overmere hè
15 deelnemers
die hun 40 stemmen verdeelden over 23 soorten : 5 stemmen : Hop
3 stemmen : Roodborsttapuit, Slechtvalk, Snor, Visarend
2 stemmen : Goudvink, Klapekster, Koekoek, Steenuil, Zwarte Specht
1 stem : Baardmannetje, Blauwborst, Boomklever, Dodaars, Grauwe Gors, Kwak, Kwartel, Lepelaar, Ooievaar, Roodkeelduiker, Sprinkhaanzanger, Zwarte Stern, Zwarte Wouw
opvallende vaststelling : net als in 2010 (Slangenarend, toen met een overweldigende meerderheid van 17 stemmen) werd er gekozen voor een 'specialleke'; noteer verder de zwakke score van die andere zeldzaamheden als Kwak, Roodkeelduiker en vooral... de Dwerggans (0 stemmen !); ook nog te vermelden : de 3 stemmen voor de 'typische' meersensoorten Roodborsttapuit en Slechtvalk
wint na lottrekking de boekenbon van 30€ : Erwin
met dank aan alle deelnemers !
Permissies van dit forum: