WAARNEMINGEN 8 JUNI 2007 - 11 JANUARI 2008

Pagina 1 van 20 1, 2, 3 ... 10 ... 20  Volgende

Ga naar beneden

Re: WAARNEMINGEN 8 JUNI 2007 - 11 JANUARI 2008

Bericht  Gast op vr 08 jun 2007, 17:26

JAN schreef:ha, niet gezien, heb vanmiddag ook een tijdje in broekmeers gezeten nochtans :)
verder wel mooi de sprinkhaanzanger kunnen zien, daar was 'k best content mee.

waar zit die ongeveer jan?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  JAN op vr 08 jun 2007, 17:40

wel: als ge van 't pompgemaal langs de vaart naar kalken rijdt, aan dat tuintje links (uiteraard) afslaan, vandaar kunt ge hem mooi zien. 2e struikske van vanvoor ... (dus het stuk tussen kasteel en die nieuwe poort, maar zeer dicht bij de nieuwe poort)

JAN

Aantal berichten : 751
Registration date : 11-11-06

Bericht  tseef op vr 08 jun 2007, 22:57

Dimi schreef:Deze namiddag in Broekmeers ...

Dimi

aan de ringcombinatie te zien de broer van... Razz
tseef

Aantal berichten : 18656
Leeftijd : 49
Registration date : 24-09-06

http://www.overmeersevogels.com

Bericht  tseef op vr 08 jun 2007, 22:59

Zwammer schreef:

Wouwaapje, Porseleinhoen of Kwartelkoning, 'k zou niet eens weten hoe het MOET klinken. Ik hoor hier 's avonds regelmatig rare geluiden over de kouters achter de Kleine Molenstraat, maar wat is 't begot allemaal !
Maar ondertussen genieten we hier alle dagen van 's morgens tot 's avonds van de zang van Veldleeuwerik. Gisteren vlogen er 2 rond mekaar cirkelend bijna boven ons hoofd. Is dat balts of watte ?

Zwammer

waren ze aan het zingen Zwammer ? of misschien wel een alarmerend koppel met jongen in de buurt ? ik hoor ze ook elke dag vanuit het Molenveld cheers
tseef

Bericht  Julien op za 09 jun 2007, 17:26

Effe vergeten, gisteren avond effe buitengeweest en dacht vandaag wordt het niets behalve een paar zp kleine karekieten aan de vaart, slechts een viertal gehoord, normaal meer. Aan begin vaart 6 huiszwaluwen en aan 't eind 4. Verderop tussen pompstation en overzet een zwerm huismussen (25 à 30) + zp koekoek. Aan dolomietweg samen met Erik, ransuil op paaltje kant witte villa daarna verdwenen langs blokstraat.
Greetz, Julien Very Happy
Julien

Aantal berichten : 327
Leeftijd : 60
Registration date : 26-03-07

Bericht  tseef op zo 10 jun 2007, 20:06

tot wanneer trekken Tapuiten door eigenlijk, want deze namiddag zat er een wijfje in de kouter van de Koningstraat Shocked
daar ook een zangpost van Kwartel, een Gele Kwikstaart en een zingende Veldleeuwerik, dat is nog eens een kouter mijn gedacht cheers
tseef

Bericht  tseef op zo 10 jun 2007, 20:13

volgend stukje kreeg ik van Michaël Crapoen, voor mij de nieuwe eerste minister Razz :

Geert,

Ik denk wel dat je op de hoogte bent van het feit dat serskamp (en omgeving) uniek is op natuurgebied. Intrinsiek zelf veel waardevoller dan de meersen. Het is als het ware een eiland in de woestijn (cfr Willy Holderbeke). Gelegen op een kruispunt van diverse bodemtypes met hier en daar zelf valleibossen. Ikzelf ben sinds enkele jaren verliefd geworden op deze streek (naast de meersen uiteraard..). Enkele mooie voorbeelden van die bijzondere natuur zijn oa de bloeiplaatsen van orchideeën, voorkomen van ree en vuursalamander, prachtige bossen met al de bedoelde ondergroei waar ze zelf in hartje Vlaamse ardennen jaloers op zijn, relictjes van natte en droge heide uniek voor onze provincie en ver daarbuiten.

Spijtig genoeg zijn vele van die relicten zwaar in de verdrukking aan het komen en zijn sommige zelf op het punt om te verdwijnen. Ik probeer die prachtige natuurstukjes terug wat in de aandacht te brengen met gemengd succes. Ikzelf ben reeds een tweetal jaar een (verwaarsloosd) klein vennetje in serskampbos aan het beheren, en waar na die korte beheerperiode reeds (weer)planten voorkomen die dikwijls hier hun enige standplaats hebben in onze provincie. Enkele plantensoorten die je hier kan vinden zijn zelf op nationaal niveau ernstig bedreigd! Aan dat vennetje heb ik reeds vele tientallen uren werk besteed en ondertussen vaak van unieke natuurbeleving genoten.

Eigenlijk komt het er op neer dat ik daar deze namiddag weer zo'n paar momenten heb mogen beleven. Eerst was er de balts van een koppel wespendief. Beesten die daar vorig jaar slechts een 150meter van het vennetje hun nest hebben. Ook kuifmezen zijn er steeds te vinden. Op één van die zeldzame plantensoorten zat deze namiddag een prachtig mannetje eikenpage! Dagvlindertje dat in onze streek totaal niet algemeen is en daarenboven door zijn levenswijze (hoog in de kruin) moeilijk waar te nemen. In bijlage zitten een paar (bewijs)foto's die ik zo vlug vlug heb kunnen nemen.

Greettzzz,
Mich

tseef

Bericht  JAN op zo 10 jun 2007, 22:00

jep micky for president.

daarnet een heerlijk toertje gedaan in de KM. Ransuil vanop enkele meters jagend en biddend, prachtig licht overigens, helaas werd deze tete a tete verstoord door een zilveren toyota avensis; tijd dat er nog een paar extra landbouwsassen komen medunkt.
verder nog een sprinkhaanzanger in molenmeers.
oja, die vuilzakken waarover 'k enkele dagen geleden las, zijn dat deze die op de weg van 't slot in uitbergen naar de witte villa liggen?
zoniet: daar liggen er ook.

JAN

Bericht  tseef op zo 10 jun 2007, 23:02

dat zijn inderdaad die zakken, niet van de rapste bij de gemeente...
tseef

Bericht  Neos op ma 11 jun 2007, 03:43

JAN schreef: helaas werd deze tete a tete verstoord door een zilveren toyota avensis; tijd dat er nog een paar extra landbouwsassen komen medunkt.

Geen probleem hoor, Jan, dan verleg ik mijn werkterrein wel naar de Scheldebroeken of zo, daar zitten tenminste nog Graspiepers, Dodaarsjes en Roodborsttapuiten. Nadeel voor jou natuurlijk, als er nog eens een Visarend of een andere raritiet zich in de Meersen bevindt dat ik je dan niet meer sito naar die plek kan brengen. :bbd:
Neos

Aantal berichten : 1475
Leeftijd : 63
Registration date : 12-05-07

http://www.pbase.com/neos_marc

Bericht  Neos op ma 11 jun 2007, 03:57

tseef schreef:tot wanneer trekken Tapuiten door eigenlijk, want deze namiddag zat er een wijfje in de kouter van de Koningstraat Shocked
daar ook een zangpost van Kwartel, een Gele Kwikstaart en een zingende Veldleeuwerik, dat is nog eens een kouter mijn gedacht cheers

Beste plekje van de omgeving. (zegt de ontdekker himself Laughing ) Maar waarom hebben ze die stomme plakaten daar nu geplaatst. Nu mag ik er met mijn zilveren Toyota Avensis niet meer in en kan dus ook geen foto's meer maken van de lokale bewoners. Evil or Very Mad

Even aan toevoegen dat ik daarstraks over Kalkenvaart een Ooievaar had.
Neos

Bericht  JAN op ma 11 jun 2007, 08:24

Neos schreef:
JAN schreef: helaas werd deze tete a tete verstoord door een zilveren toyota avensis; tijd dat er nog een paar extra landbouwsassen komen medunkt.

Geen probleem hoor, Jan, dan verleg ik mijn werkterrein wel naar de Scheldebroeken of zo, daar zitten tenminste nog Graspiepers, Dodaarsjes en Roodborsttapuiten. Nadeel voor jou natuurlijk, als er nog eens een Visarend of een andere raritiet zich in de Meersen bevindt dat ik je dan niet meer sito naar die plek kan brengen. :bbd:

shit Wink nog zo ad rem om 4 uur 's nachts zeg ...

JAN

Bericht  tseef op ma 11 jun 2007, 08:40

blijf maar in de meersen en in de Overmeerse kouter Neos, ik zal je ne schone nieuwe mountainbike kopen, goed voor het buikje ook Very Happy
tseef

Bericht  wouter op ma 11 jun 2007, 09:51

Afgelopen zaterdag : zangpostje sprinkhaanzanger in Molenmeers, en zp spotvogel

mvg

Wouter

wouter

Aantal berichten : 856
Leeftijd : 44
Registration date : 08-12-06

Bericht  Gast op ma 11 jun 2007, 10:25

gisterenavond op d'elst 2 zp zomertortel in omgeving van (of in) een laurierenbosje, koerden niet dichtbij maar toch een geluidsopname gemaakt, geen kwaliteitsopname maar eerder voor 'bewijs', wou niet dichter gaan omwille van verstoring, zend ik de opname ev. op de site?
de tweede klinkt zachter op de achtergrond...

ook nog 2 grutto's op broekmeers gezien

gr. erik

Laatst aangepast door op ma 11 jun 2007, 12:01; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  tseef op ma 11 jun 2007, 10:30

stuur maar die turturduvas !!! Razz
tseef

Bericht  tseef op ma 11 jun 2007, 12:24

ik ga nu nog eens kijken in de Overmeerse kouter, god weet zit die Tapuit haar jongen niet te voeren Shocked
tseef

Bericht  Julien op ma 11 jun 2007, 15:37

Julien schreef:Effe vergeten, gisteren avond effe buitengeweest en dacht vandaag wordt het niets behalve een paar zp kleine karekieten aan de vaart, slechts een viertal gehoord, normaal meer. Aan begin vaart 6 huiszwaluwen en aan 't eind 4. Verderop tussen pompstation en overzet een zwerm huismussen (25 à 30) + zp koekoek. Aan dolomietweg samen met Erik, ransuil op paaltje kant witte villa daarna verdwenen langs blokstraat.
Greetz, Julien Very Happy

Sorry tseef, maar 'k zie zodanig veel huismussen dan ik ze te pas en ten onpas typ, ik bedoelde dus, voor vrijdag, opnieuw een zwerm huiszwaluwen (25 à 30) Embarassed Embarassed Embarassed
Julien

Bericht  Neos op di 12 jun 2007, 00:30

JAN schreef:
Neos schreef:

shit Wink nog zo ad rem om 4 uur 's nachts zeg ...

't is nodig ook, Jan, heb er wakker van gelegen Laughing
Neos

Bericht  tseef op di 12 jun 2007, 00:35

het was er weer niet naast mijn gedacht deze middag in de Overmeerse kouter cheers

het wijfje Tapuit was nog steeds ter plaatse, Shocked op Belgian Birds werd geopperd dat waarnemingen van Tapuiten in juni kunnen gaan om vogels die elders een mislukt broedsel achter de rug hebben en dan beginnen zwerven... best mogelijk natuurlijk, feit is dat dit dan wel een pleisterende zwerver is, op exact dezelfde plek als gisteren ! 1x zag ik de vogel zelfs met voer, doch voor zover ik kon zien heeft ze dat zelf opgegeten, ze vloog er alleszins niet mee naar een specifieke plaats... ik wil ook niet te dicht komen om ze niet te verstoren... dus op zijn minst op te volgen deze vogel !

voorts zat ook de Kwartel herhaaldelijk te roepen, best leuk zo op de middag ! verder minstens 2 Gele Kwikstaarten, waaronder 1 vogel met voer ! ook een zingende Grasmus, voor mij nieuwe soort voor dit gebied; natuurlijk ook, zoals elke dag, de zingende Veldleeuwerik, hoe lang nog voor deze soort ook hier vedwijnt ?

als klap op de vuurpijl 2 jagende Boomvalken, die constant vlak boven de gewassen scheerden en de ene grote libel na de andere wisten te verschalken, om ze nadien in de lucht doodleuk en uit het vuistje op te peuzelen, prachtig !!! toen de valken ten tonele verschenen ook een alarmerende Scholekster, broedvogel ?

de Overmeerse kouter : I LIKE IT MAN afro
tseef

Bericht  Neos op di 12 jun 2007, 01:03

Geef me één goede reden waarom Tapuit er niet zou kunnen broeden. Wink
Neos

Bericht  tseef op di 12 jun 2007, 08:41

Neos schreef:Geef me één goede reden waarom Tapuit er niet zou kunnen broeden. Wink

tja, ik ben nogal voorzichtig van natuur, maar het moet zeker in het oog worden gehouden... Shocked
we kunnen natuurlijk pas zeker zijn als we een vogel met voer zien naar een bepaalde plek vliegen, of als we jongen zien...

en wie zegt dat ze er al niet gebroed hebben ? weet iemand wanneer Tapuit precies broedt ?
tseef

Bericht  wouter op di 12 jun 2007, 09:56

Tapuit ? Lijkt mij toch wel zeer onwaarschijnlijk, al is alles mogelijk.
Tapuit is toch een vogel die voorkomt in heidegebieden, duinen, bergen, toendra ? Een akker in Overmere lijkt daar wel niet op.

Ik weet wel dat tapuiten typisch pleisteren op akkers in de trektijd.

mvg

Wouter

wouter

Aantal berichten : 856
Leeftijd : 44
Registration date : 08-12-06

Bericht  tseef op di 12 jun 2007, 10:01

wouter schreef:Tapuit ? Lijkt mij toch wel zeer onwaarschijnlijk, al is alles mogelijk.
Tapuit is toch een vogel die voorkomt in heidegebieden, duinen, bergen, toendra ? Een akker in Overmere lijkt daar wel niet op.

Ik weet wel dat tapuiten typisch pleisteren op akkers in de trektijd.

mvg

Wouter

nog trek op 10 juni ??
tseef

Bericht  JAN op di 12 jun 2007, 12:05

ge moogt niet vergeten dat op de overmeerse kouter alles mogelijk is hé. zélfs roepende kwartelkoningen op totaal ongeschikte stukken.

JAN

Bericht  tseef op di 12 jun 2007, 12:07

JAN schreef:ge moogt niet vergeten dat op de overmeerse kouter alles mogelijk is hé. zélfs roepende kwartelkoningen op totaal ongeschikte stukken.

mijn gedacht :bbd:
tseef

Bericht  Julien op di 12 jun 2007, 13:28

Gisterenavond nog effe op stap geweest, begin vaart 8-tal boerenzwaluwen, enkele zp (3) kleine karekieten ook. Op gemaaid weiland langs kant Broekmeers groep Kievieten groot en klein bijeen zo'n 30-tal + jonge Grutto. Over Broekmeers blauwe kiekendief die achter een kraai aanzat. Aan 't midden van de vaart koekoek op een paaltje, mijne eersten dat ik zie Very Happy , die een keer of drie na elkaar een zwarte rups oppikte. Langst Schelde 2 zp kleine karekieten. Aan bemalingstation verscheidene boerenzwaluwen (6-tal) +zp koekoek.
Langst veer gegaan maar daar was niets te zien, door dienen kermis zeker. Ook de uilen waren niet op 't appel Crying or Very sad . Rechtover Gruttoweide, naast de aanplantingen een rietzanger gezien en gehoord.
Verder nog een zp koekoek in molenmeers.
Groetjes, Julien
Julien

Bericht  tseef op di 12 jun 2007, 19:29

Julien schreef:. Over Broekmeers blauwe kiekendief die achter een kraai aanzat.
Groetjes, Julien

je zult wel Bruine Kiekendief bedoelen Julien ???
tseef

Bericht  Julien op di 12 jun 2007, 23:03

tseef schreef:
Groetjes, Julien

Heerlijk gezegd, ik was/ben aan het twijfelen omdat de bovenkant van de vleugels er redelijk grijs uitzagen, misschien door tegenlicht.. scratch
Maar als je denkt of beter gezegd als het onwaarschijnlijk is, maak er dan maar een bruine van Very Happy .,'t was alleszins een kiekendief Laughing
Julien

Bericht  Zwammer op di 12 jun 2007, 23:13

Ik was deze namiddag mijn patatten aan het aanaarden, toen ineens op 4 m afstand een krijsend kluwen tussen mijn ajuinen viel. Een fractie van een seconde later was de Sperwer (m.) er al vandoor met de Huismus in zijn klauwen en verdween met een grote boog richting Molenstraat.
Je staat toch wel eventjes perplex als je dat geweld van zo dichtbij meemaakt.

Z.
Zwammer

Aantal berichten : 792
Leeftijd : 66
Registration date : 20-01-07

Bericht  tseef op di 12 jun 2007, 23:53

Julien schreef:
tseef schreef:
Groetjes, Julien

Heerlijk gezegd, ik was/ben aan het twijfelen omdat de bovenkant van de vleugels er redelijk grijs uitzagen, misschien door tegenlicht.. scratch
Maar als je denkt of beter gezegd als het onwaarschijnlijk is, maak er dan maar een bruine van Very Happy .,'t was alleszins een kiekendief Laughing

tja Julien, ik weet natuurlijk niet wat jij gezien hebt hè maar een Blauwe Kiekendief in juni scratch

met jouw goedvinden maak ik er dan maar een Bruine Kiek van ? mannetje Bruine Kiek heeft ook grijs op bovenvleugel...
tseef

Bericht  tseef op di 12 jun 2007, 23:55

de Tapuit kon ik vandaag niet terugvinden in de Overmeerse kouter Crying or Very sad volgende dagen nog eens gaan kijken :805:

wel opnieuw een jagende Boomvalk en zelfs een overtrekkend roepend Witgatje Shocked
tseef

Bericht  Neos op wo 13 jun 2007, 00:31

tseef schreef:de Tapuit kon ik vandaag niet terugvinden in de Overmeerse kouter Crying or Very sad volgende dagen nog eens gaan kijken :805:

wel opnieuw een jagende Boomvalk en zelfs een overtrekkend roepend Witgatje Shocked

Ben even in de Koningstraat gaan kijken, maar inderdaad noppens. Banden liggen wel rechts als je van de cafe naar de Broekstraat rijdt hé, Tseef.

Aan de oprijlaan van de Nieuwdonk zat het koppeltje Patrijzen. Eigenaardig genoeg nog zonder pullies.

Neos

Bericht  tseef op wo 13 jun 2007, 00:45

ben daar altijd verkeerd in hè met links en rechts, bij de verkiezingen had ik dat ook Razz
tseef

Bericht  Neos op wo 13 jun 2007, 05:42

tseef schreef:ben daar altijd verkeerd in hè met links en rechts, bij de verkiezingen had ik dat ook Razz

Truukske van bij het leger:

Aan je linkerhand staat je duim rechts en aan je rechterhand staat hij links.

Makkelijker kan niet hé Laughing
Neos

Bericht  tseef op wo 13 jun 2007, 09:27

Neos schreef:
tseef schreef:ben daar altijd verkeerd in hè met links en rechts, bij de verkiezingen had ik dat ook Razz

Truukske van bij het leger:

Aan je linkerhand staat je duim rechts en aan je rechterhand staat hij links.

Makkelijker kan niet hé Laughing

en als ge 2 linkse handen hebt, dan staat ge daar schoon hè scratch
tseef

Bericht  JAN op wo 13 jun 2007, 12:54

ransuilen lijken het dit jaar weer een pak beter te doen als vorig jaar, niet??

verder waren de vuilzakken weg gisteren.

enne, misschien was het wel een grauwe kiekendief?

JAN

Bericht  tseef op wo 13 jun 2007, 13:35

tja, dat kan het inderdaad ook geweest zijn, het is aan Julien om ons te voorzien van zoveel mogelijk kenmerken hè, maar met tegenlicht zal dat niet simpel zijn mijn gedacht...
tseef

Bericht  Guest op wo 13 jun 2007, 16:41

tseef schreef:
Groetjes, Julien

Deze namiddag jagend boven Belham 1 vrouwtje Bruine Kiekendief.

Dimi

Guest
Gast

Bericht  Julien op wo 13 jun 2007, 23:53

Dimi schreef:
tseef schreef:
Groetjes, Julien

Deze namiddag jagend boven Belham 1 vrouwtje Bruine Kiekendief.

Dimi

Ja, we zullen het op een bruine kiekendief houden, 'k heb op sommige foto's gezien dat ze behoorlijk grijsbruin kunnen zijn Wink .
Julien

Bericht  Julien op do 14 jun 2007, 00:16

'K had voor vanavond wat waarnemingen verwacht, maar iedereen is aan 't wachten denk ik :whi:
'K zelf dan maar van start gaan, langs vaart enkele zp kleine karekiet, wat verder kom ik José tegen die net een koppel scholeksters gezien heeft in de buurt van d'elst alsook op broekmeers 2 takkelingen van ransuil + jagende Ransuil. Verder samen langs kalken vaart kant molenmeers jagende ransuil die prooi pakt voor zichzelf denken wij want hij vliegt niet terug weg, zelfs niet na een minuutje of drie. We gaan verder ons toerken doen en aan dolomietweg zien we Dingsken met zijn pa staan zwieren, we kijken en zien een jonge ransuil op een tak zitten.
We rijden verder tot aan Dingsken met zijn pa en die wijzen ons erop dat er 3 jongskes zitten en dat een adult in de buurt is :801: . Ik hoop dat er een paar foto's gelukt zijn die dinsken genomen heeft :604: Later komen Erik en Hugo Bracke er ook bij, als plots dingsken wat verder een steenuiltje opmerkt op een paaltje, nog eens :801: . Wat blijkt, iets later, sex in 't veld Exclamation , Niet een, maar 2 steenuitjes op één paaltje, we moeten hier geen tekeningsken bij maken hé :503: .
In het naar huis rijden met José, naar vliegerkeswei toe, zien we opnieuw een jagende ransuil cheers Voor mij was dit een feestavond :par:
Groetjes, Julien
:703:
Julien

Bericht  Neos op do 14 jun 2007, 00:31

Gelukzakken, ikke maar staan verven Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Neos

Bericht  tseef op do 14 jun 2007, 00:32

'de bende van de meersen' was weer op stap Razz
tseef

Bericht  dingsken op do 14 jun 2007, 09:57

was inderdaad top gisteren... aan dolemietweg inderdaad 3 jongen ransuil en 1 volwassen en nog een jong roepend van de andere kant uit de naaldbomen. eerder jagende ransuil op belham. bij huiswaarts keren nog eens 2 ransuilen (koppel?) zittend op paaltjes rechtover gruttoweide, en nog een steenuiltje op de paardewei rechtover vliegerkes. fotoken van het donzigste jong, beetje donker, maar toch..

Laatst aangepast door op do 14 jun 2007, 13:31; in totaal 1 keer bewerkt
dingsken

Aantal berichten : 215
Registration date : 06-10-06

http://users.pandora.be/dingsken/website/

Bericht  Gast op do 14 jun 2007, 12:17

gisteren toer over s'herenmeers naar koningstraat (opname van veldleeuwerik en gele kwik), maaidonkbos (opname van roepje van een zwartkop, mss alarmroep, en de zang van een (bos)merel), zo via belham bij de vrienden terechtgekomen aan de dolomietweg alwaar op 2 plaatsen roepende uilenjongen de show stalen (opname) gr. erik

zicht vanuit koningstraat

Gast
Gast

Bericht  Jefken op do 14 jun 2007, 17:02

euh mènsch... , Overmeire kèrke !
Jefken

Aantal berichten : 930
Registration date : 01-10-06

Bericht  Gast op do 14 jun 2007, 20:31

Jefken schreef:euh mènsch... , Overmeire kèrke !

ligt nauw aan het hart hé jefken

Gast
Gast

Bericht  Julien op do 14 jun 2007, 22:50

Niet buitengeraakt vandaag, maar voor 't eerst gezien in mijnen hof, een grote bonte specht die aan de noten wou zitten Very Happy .
Julien

Bericht  Guest op do 14 jun 2007, 23:01

Op dit moment de vogel bij uitstek in de KM ...

Takkelingen gehoord, maar jammergenoeg geen gezien ... Volgende keer beter !

Dimi

Guest
Gast

Bericht  tseef op vr 15 jun 2007, 00:21

roelserik schreef:gisteren toer over s'herenmeers naar koningstraat (opname van veldleeuwerik en gele kwik), maaidonkbos (opname van roepje van een zwartkop, mss alarmroep, en de zang van een (bos)merel), zo via belham bij de vrienden terechtgekomen aan de dolomietweg alwaar op 2 plaatsen roepende uilenjongen de show stalen (opname) gr. erik

zicht vanuit koningstraat

rechts op de foto het beruchte bosje van het Molenveld, met aldaar reeds waarnemingen van Zomertortel, Boomklever, Glanskop, Kleine Bonte Specht, Vuurgoudhaantje, Houtsnip, Appelvink...

deze middag nog eens naar de kouter van de Kleine Molenstraat/Koningstraat geweest, waar nu 2 Veldleeuweriken tegen mekaar aan het zingen waren ! Minstens 1 Gele Kwikstaart met voer, mogelijk meer... op een prikkeldraad een klein vogeltje, allicht een Graspieper, maar kon er niet veel van maken...

op een akker een verdroogd karkas van een ... jong varkentje !!! sommige mensen hebben echt geen respekt voor dieren, zielig Crying or Very sad Evil or Very Mad Crying or Very sad

op zoek naar de Tapuit, maar nu wel echt verdwenen denk ik..., nadien achter die bewuste maïsakker op een verruigd stuk, de Polsmeersen, een koppel ... Roodborsttapuiten !!
tseef

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 20 1, 2, 3 ... 10 ... 20  Volgende

Terug naar boven