KALENDER

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Oostvlaamse roofvogeldag

Bericht  Gast op vr 17 okt 2008, 10:24

beste vriend Erik !
mag ik u en andere geinteresseerden uit Kalken en omgeving vriendelijk uitnodigen op onze eerste Oostvlaamse roofvogeldag die doorgaat op zaterdag 25 oktober in het cultureel centrum Merelbeke te Brandegems Ham ?
Ik hoop u deze keer te mogen verwelkomen
Is het mogelijk om eens wat reclame te maken via de website van Kalkense Meersen en Overmeerse vogels voor deze dag ?

De roofvogeldag begint om 9h30 en eindigt rond 18h
Er staan permanent infostandjes opgesteld van diverse verenigingen , er worden geleide wandelingen georgansieerd , evenals een bezoek aan het vogelasiel , er zijn korte presentaties rond roofvogelherkenning en geluiden , er is een diavoordracht in de vooravond (17-18h) rond roofvogels en hun toekomst in Vlaanderen ...
er wordt wel gevraagd om bij voorkeur in te schrijven via Eddy Gadeyne op 0474 41 65 81 of
mailadres eddygadeyne@hotmail.com of eddy.gadeyne@telenet.be

mag ik erop rekenen dat jullie dit alsnog aankondigen en eens een aantal mensen warm maken ?
Merelbeke is nu toch ook niet de andere kant van de wereld en deze dag staat open voor iedereen en ook de gewone liefhebber !

laat je nog iets weten ?
bedankt en mijn beste groeten Eddy Gadeyne

Brandegems Ham, 9820 Merelbeke

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Re: KALENDER

Bericht  tseef op zo 19 okt 2008, 22:23

met onder andere werk van member dingsken !!
ga dat zien !! :232:

tseef

Aantal berichten : 13851
Leeftijd : 47
Registration date : 24-09-06

http://www.overmeersevogels.be

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op vr 12 dec 2008, 00:30

tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op vr 06 feb 2009, 00:03

tseef

Terug naar boven Go down

Debatavond - OOIEVAARS: WIL(D) JE HET OF NIET?

Bericht  Peter Claus op ma 02 maa 2009, 11:37

Datum 05-03-2009
Uur 20.00u
Waar? CC Belgica, Kerkstraat 24 (vlakbij de Grote Markt), Dendermonde

In de Scheldevallei tussen Gent en Dendermonde zijn ooievaars een vertrouwd beeld geworden. Vooral in de zomermaanden tref je ze vaak in groep aan in vochtige, pas gemaaide hooilanden. Sinds enkele jaren komen hier zelfs twee koppeltjes tot broeden. Het Regionaal Landschap Schelde-Durme kreeg verschillende vragen van landbouwers voor het plaatsen van een nestplatform voor ooievaars op hun boerderij. Ook binnen de lokale natuurbeweging gaan er stemmen op om op geschikte locaties nestplatformen te plaatsen. Het Regionaal Landschap ziet hierin kansen om een project rond de ooievaar op te starten. Omdat de ooievaar binnen de natuurbeweging een 'controversiële' soort is, willen we graag bekijken wat het draagvlak voor dergelijk project is.

Programma

20.00: Verwelkoming

20.10: De Ooievaar in Vlaanderen (Wim Van Den Bossche, Natuurpunt)

20.50: Ooievaarsdorpen (Kris Struyf, Natuurcentrum Het Zwin)

21.30: Debat onder leiding van Schepen van Leefmilieu Dirk Abbeloos.

22.00: Receptie

Organisatie Regionaal Landschap Schelde Durme
Info Meer info bij Peter Claus op 09 267 84 62, info@rlsd.be of www.rlsd.be

Peter Claus

Aantal berichten : 211
Registration date : 15-10-06

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op di 03 maa 2009, 01:16

kan voor de verandering weeral eens niet komen, maar voor mij alvast ne paal in (de rand van de) Kalkense Meersen :232:

tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  Gast op wo 03 maa 2010, 20:07

From: eddygadeyne@hotmail.com
Subject: KOM VRIJDAG GENIETEN VAN ONZE NIEUWE UILENCURSUS IN MUNTE : start vrijdag 5 maart we verwachten U !
Date: Tue, 2 Mar 2010 20:14:17 +0000

BESTE NATUUR- EN VOGELVRIENDEN

AANSTAANDE VRIJDAG 5 MAART START IK EEN NIEUWE CURSUS UILEN (NACHTROOFVOGELS) DIE OPNIEUW OPEN STAAT VOOR IEDEREEN MET INTERESSE EN EEN HART VOOR DEZE DIEREN
Uilen hebben iets mysterieus , hebben ons altijd weten boeien : mensen houden van uilen , maar ... uilen houden ook van mensen !
En dat is nu net de boodschap die achter deze nieuwe cursus steekt : weer willen we er een boeiend en evenzeer onspannend geheel van maken met heel veel mooie beelden en leuke anekdotes en vertellingen !

OF JE NU EEN BEGINNEND VOGELAAR OF ROOFVOGELVRIEND BENT , OF JE BENT ER AL EEN TIJDJE MEE BEZIG ...
ik zorg ervoor dat iedereen aan z'n trekken komt : kortom ik VERWACHT OOK U EN UW GEZIN !

TIJDENS DE EERSTE LES KOM JE AL HEEL WAT TE WETEN OVER HET BOEIENDE LEVEN VAN DEZE DIEREN , DE INDELING , HUN BELANGRIJKE KENMERKEN EN ZINTUIGEN , HOEVEEL SOORTEN UILEN ER BIJ ONS VOORKOMEN , ...
weer gespijsd met heel veel beeldmateriaal en andere didactische materialen !!

KORTOM : KOM GEWOON LANGS VANAF AANSTAANDE VRIJDAG : we beginnen eraan om 20:00h , deuren gaan open vanaf 19:30h

ELKE LES GAAT DOOR OP VRIJDAGAVOND OM 20:00h stipt EN LATER WORDT OOK NOG EEN UILENWANDELING GEORGANISEERD

MOCHT JE HET NOG NIET WETEN : UITERAARD MAG JE OOK PER AVOND EN ACTIVITEIT DEELNEMEN !

DE LOCATIE : GEMEENTELIJK ONTMOETINGSCENTRUM OC MUNTE RUSPOEL TE MUNTE (deelgemeente Merelbeke)
de zaal ligt juist naast de kerk aan het dorpsplein

VERTEL HET NOG DOOR , MAIL HET DOOR AAN UW VRIENDEN EN FAMILIE , COLLEGA'S EN GEINTERESSEERDEN ...
KORTOM EEN NIEUW PROJECT OM NIET TE MISSEN !

IK KIJK ER AL NAAR UIT U OPNIEUW MASSAAL TERUG TE ZIEN !

LAAT GERUST IETS WETEN
GROETEN EDDY GADEYNE 0474 41 65 81

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht  Gast op vr 05 maa 2010, 20:28

Hallo luitjes, (groene lieve)
Onze wandelaars merken het zo vaak : er ligt in de Kalkense Meersen nog heel wat zwerfvuil ! Wij ruimen gedurende heel de winter wekelijks delen van de Kalkense Meersen, maar met een paar handen meer zouden we nog veel meer werk kunnen verzetten. Daarom deze oproep om met ons op zaterdag 20 maart as de Kalkense Meersen aan te pakken. We spreken af om 9 uur aan de kerk van Kalken met warme werkkledij, laarzen en werkhandschoenen. De gemeente Laarne zorgt voor zakken en vervoer om het afval uit de meersen te krijgen. Wie komt helpen ? En we zullen die dag echt niet alleen zijn want onze buurgemeenten doen die dag allemaal mee met het ruimen van afval uit de straten en uit de natuurgebieden.
Lieve

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op ma 10 okt 2011, 09:43

tseef

Terug naar boven Go down