Wie woont er in mijnen hof ?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Wie woont er in mijnen hof ?

Bericht  Jefken op di 22 apr 2008, 20:56

Wij mogen hier niet klagen : 2 koppeltjes Pimpelmezen , 1 k. Koolmees , 1 k. Staartmees (nest in aanbouw) , 1 k. Merel , 1 k. Turkse Tortel , 1 k. Winterkonink . Met uitzondering van de Winterkoninkjes en 1 k. Pimpeltjes , broeden ze allemaal aan de straatkant (15000 auto's per dag ) , terwijl het achteraan heel wat rustiger is . Waarschijnlijk voelen ze zich aan de straat veiliger voor mogelijke vijanden ; katten , Eksters e.d.
Geen Jefkes (Huismussen) , spijtig Crying or Very sad

Jefken

Aantal berichten : 930
Registration date : 01-10-06

Terug naar boven Go down

Re: Wie woont er in mijnen hof ?

Bericht  Zwammer op wo 23 apr 2008, 10:42

Jefken schreef:Wij mogen hier niet klagen : 2 koppeltjes Pimpelmezen , 1 k. Koolmees , 1 k. Staartmees (nest in aanbouw) , 1 k. Merel , 1 k. Turkse Tortel , 1 k. Winterkonink . Met uitzondering van de Winterkoninkjes en 1 k. Pimpeltjes , broeden ze allemaal aan de straatkant (15000 auto's per dag ) , terwijl het achteraan heel wat rustiger is . Waarschijnlijk voelen ze zich aan de straat veiliger voor mogelijke vijanden ; katten , Eksters e.d.
Jefken, hierbij nodig ik je officieel uit om 's morgens vroeg eens bij ons te komen luisteren. Deze morgen om 6 uur was 't weer de moeite : aan alle kanten van ons huis is het een getjip en geroep van jewelste, ik schat 90 % Huismus.
Groetjes,
Zwammer

Zwammer

Aantal berichten : 789
Leeftijd : 65
Registration date : 20-01-07

Terug naar boven Go down

Bericht  Jefken op wo 23 apr 2008, 17:24

Zwammer schreef:
Jefken schreef:Wij mogen hier niet klagen : 2 koppeltjes Pimpelmezen , 1 k. Koolmees , 1 k. Staartmees (nest in aanbouw) , 1 k. Merel , 1 k. Turkse Tortel , 1 k. Winterkonink . Met uitzondering van de Winterkoninkjes en 1 k. Pimpeltjes , broeden ze allemaal aan de straatkant (15000 auto's per dag ) , terwijl het achteraan heel wat rustiger is . Waarschijnlijk voelen ze zich aan de straat veiliger voor mogelijke vijanden ; katten , Eksters e.d.
Jefken, hierbij nodig ik je officieel uit om 's morgens vroeg eens bij ons te komen luisteren. Deze morgen om 6 uur was 't weer de moeite : aan alle kanten van ons huis is het een getjip en geroep van jewelste, ik schat 90 % Huismus.
Groetjes,
Zwammer

Merci Zwammer, zeker weten dat ik eens kom kijken en luisteren :)

Jefken

Terug naar boven Go down

Bericht  Jefken op wo 26 mei 2010, 21:08

5 Nestkastjes = 5 X succes

Voor het eerst in 10 jaar zijn de 5 nestkastjes in onze tuin bezet : 3X Koolmees , 2X Pimpelmees .

Jefken

Terug naar boven Go down

Bericht  Jefken op zo 13 maa 2011, 17:14

Merel en Pimpelmees aan't nestelen

Jefken

Terug naar boven Go down

Bericht  Frank De Bruyne op wo 16 maa 2011, 12:26

Jefken schreef:Merel en Pimpelmees aan't nestelen

Ons Pimpelmeesken is ook terug met de werken gestart op ons terrasken op 't zevende verdiep in 't centrum van Luik .

Frank De Bruyne

Aantal berichten : 130
Leeftijd : 62
Registration date : 11-06-09

http://franksnatuurhoekje11.jimdo.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud Vandaag om 20:49

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: