KALKENSE MEERSEN
Pagina 1 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 
Kalkense Meersen-foto's uit de 'analoge' periode
Wie heeft interesse voor mijn foto's en dia's 'meersen' van vroeger? er zijn er van uit de jaren '70, misschien wil de webmaster een nieuwe rubriek plaatsen, géén forum-topic want er zijn er nogal wat,
graag reactie
erik
graag reactie
erik
Gast- Gast
Re: KALKENSE MEERSEN
DOEN!
Die foto's zoals je vorige week doormailde zijn de max!
Peter
Die foto's zoals je vorige week doormailde zijn de max!
Peter

Peter Claus- Aantal berichten: 199
Registration date: 15-10-06
de eerste 'foto's van vroeger' werden ondertussen reeds geplaatst onder de rubriek "Foto's", subrubriek "uit de oude doos" 
Allé Erik , dat zal dan nog van eerder dan de 'dus-dus' tijd zijn...
Laat maar komen !
Laat maar komen !

Jefken- Aantal berichten: 930
Registration date: 01-10-06
er werden enkele luchtfoto's bijgeplaatst van Kalken en de Kalkense Meersen, foto's gemaakt door voormalig kamikazepiloot Erik 
De piloot was Hugo Bracke, bijgenaamd 'boeleken', opstijgen te Ursel
(en gelukkig ook landen)
groeten, erik
(en gelukkig ook landen)
groeten, erik
Gast- Gast
zijn er geen foto's beschikbaar van erik himself uit de jaren 70? kzou hem graag eens zien in olifantenpijpen ...
JAN- Aantal berichten: 751
Registration date: 11-11-06
En beatlekapsel....

Jefken- Aantal berichten: 930
Registration date: 01-10-06
van de avatar...
in die tijd werd er véél gegolfd ziede...

in die tijd werd er véél gegolfd ziede...

Laatst aangepast door op wo 25 jul 2007, 10:48; in totaal 4 keer bewerkt
Gast- Gast
kalkse meersen toerisme
Hoi,
weet iemand of het toegelaten is (en de infrastructuur er is , zijnde verharde wegeltjes) met de fiets door de Kalkse Meersen te trekken?
Gewoon een recreatief fietstochtje met de familie, geen MTB ofzo.
Alvast bedankt!
weet iemand of het toegelaten is (en de infrastructuur er is , zijnde verharde wegeltjes) met de fiets door de Kalkse Meersen te trekken?
Alvast bedankt!
bo- Aantal berichten: 3
Registration date: 18-04-07
bo schreef:Hoi,
weet iemand of het toegelaten is (en de infrastructuur er is , zijnde verharde wegeltjes) met de fiets door de Kalkense Meersen te trekken?
Alvast bedankt!
Het is zeker mogelijk langs de meersen te fietsen!
gr. erik
Gast- Gast
bo schreef:Hoi,
Alvast bedankt!
de Kalkense Meersen zijn perfect te doorkruisen langs fietspaden en wandelwegen ! ik raad je aan om bijvoorbeeld de stafkaart van het Nationaal Geografisch Instituut, kaart 22/3-4, Wetteren - Zele, aan te schaffen, waar de paden goed staan aangeduid ! uiteraard zijn er ook meer toeristische kaarten beschikbaar... de meest interessante plekjes, wat betreft het waarnemen van vogels dan toch, zijn dicht te benaderen met de fiets, zo kan je bijvoorbeeld tot vlak aan de Vliegerkesweide fietsen, dezer dagen the place to be ! we hopen je vlug daar eens te zien Bo, een welkom hier van de habituees !
Heeft iemand straatnamen van rustige paadjes en wegeltjes die door de kalkse meersen lopen?
bo schreef:Heeft iemand straatnamen van rustige paadjes en wegeltjes die door de kalkse meersen lopen?
Als je van Kalken dorp komt, neem je de Boombosstraat, die overgaat in de Uitbergsestraat. Daarna sla je iets voor het landbouwsas (je bent nu eigenlijk al in de Kalkense Meersen), rechts in dat is de schoorminneweg die loopt tot de baan links draait. Daarna is de Bellestraat aan de flauwe bocht naar rechts is de vliegerkeswei. Waar het plakkaat van Schellebelle staat, daar begin de Blokstraat tot aan de Aard (Veer).

Zie ook : http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&msa=0&msid=114910792530981209499.00000111eb187d11448d6&hl=nl&z=15&ll=51.02566,3.932118&spn=0.023564,0.053644&t=h&om=1
Veel plezier, Julien

Julien- Aantal berichten: 326
Leeftijd: 53
Registration date: 26-03-07
pp
knap hoor Julien die link !
de meeste straatjes en paden in de meersen hebben wel een naam bo, helaas staan ze ter plaatse niet altijd aangeduid ! ik gebruik Mappy waar je de meeste namen wel terug kan vinden !
http://www.mappy.com/
de meeste straatjes en paden in de meersen hebben wel een naam bo, helaas staan ze ter plaatse niet altijd aangeduid ! ik gebruik Mappy waar je de meeste namen wel terug kan vinden !
http://www.mappy.com/
Hey bedankt voor de duidelijke uitleg.
Ik had al eens op googlemaps gekeken en proberen vergelijken met het wandelkaartje en blijkbaar heb ik toch goed gegokt, want die straatnamen komen overeen!
Ik kom echter wel van de andere kant, namelijk van Overschelde.
Weet je toevallig ook of die volgorde van straatnamen klopt?
Kapellendries (N407) - Kasterstraat - Tragelweg - Aard
Alvast bedankt.
Ik had al eens op googlemaps gekeken en proberen vergelijken met het wandelkaartje en blijkbaar heb ik toch goed gegokt, want die straatnamen komen overeen!
Ik kom echter wel van de andere kant, namelijk van Overschelde.
Weet je toevallig ook of die volgorde van straatnamen klopt?
Kapellendries (N407) - Kasterstraat - Tragelweg - Aard
Alvast bedankt.
tseef schreef:waar is dat ergens ?
Kasterstraat, Geert, geloof ik dat het daar zo noemt.
't zijn op zich mooie foto's, maar ik vind het spijtig dat je ze 'oud ' hebt doen lijken, want het valt op dat ze niet 'echt ' oud zijn ...
mijn mening hé ...
mijn mening hé ...
JAN- Aantal berichten: 751
Registration date: 11-11-06
Pagina 1 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 
:: VARIA
Pagina 1 van 7
Permissies van dit forum: