Vogels op de voederplaats

Pagina 4 van 17 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 17  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Re: Vogels op de voederplaats

Bericht  wouter op do 15 nov 2007, 21:20

Nieuwe voederplaatssoort voor winter 07-08: groenling

Ik merk op dat er bij mij opvallend meer koolmezen zijn dan vorig jaar groepjes van 5-6 tegelijk ipv 2-3 vorig jaar :

zie http://www.natuurpunt.be/default.asp?id=2776

mvg

Wouter

wouter

Aantal berichten : 759
Registration date : 08-12-06

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op za 17 nov 2007, 20:20

reeds gezien op de voederplaats winter 2007/2008 : Koolmees, Pimpelmees, Vink, Groenvink, Turkse Tortel, Houtduif, Spreeuw, Winterkoning, Roodborst, Groene Specht, Merel en Ekster

het echte werk moet dus nog beginnen... Shocked

tseef

Aantal berichten : 13866
Registration date : 24-09-06

http://www.overmeersevogels.be

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op wo 05 dec 2007, 01:02

wie strooit wat eigenlijk op zijn voederplaats ?

hier in het Molenveld is dat momenteel : brood (op de grond), vetbollen (aan voederplank en aan lange draad), vetstaven (vet met allerlei zaden erin, aan diezelfde lange draad) en gemengd zaad (op de grond voor de vinken en de groenvinken), moet dringend mijn superkoker terug vullen met zonnebloempitten, wordt gegeten door mezen, vinkachtigen, turkse tortels... ook gepelde pinda's ontbreken nog... bij 'den boerenbond' kan men speciaal voer voor lijsterachtigen vinden... en in het nieuws de laatste dagen zijn de okkernoten van roelserik ! belangrijk vind ik ook de spreiding van het voer, beperk je niet enkel en alleen tot de voederplank, maar maak er een voederplaats van, met op de grond zaden voor de vinkachtigen (en ook veel andere soorten), op de plank kan je vanalles hangen en gooien, in een ander hoekje of aan bomen een draad met wat bollen en dergelijke... ook niet te vergeten : af en toe de plank of het gebruikte materiaal (kokers) eens proper maken, om ziektes te vermijden ! water gebruik ik momenteel niet, nat genoeg van tegenwoordig... en nog wat betreft het voer : bij Vivara een ruim assortiment ! je komt ogen (en euros) te kort...
http://nl.vivara.be/

tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  Zwammer op wo 05 dec 2007, 07:54

tseef schreef:wie strooit wat eigenlijk op zijn voederplaats ?

Bedankt tseef :)

Zwammer

Aantal berichten : 789
Registration date : 20-01-07

Terug naar boven Go down

Bericht  wouter op wo 05 dec 2007, 22:08

Bij mij op het menu:
-Kippengraanmengeling
-zonnebloempitten

-kempzaad
-pinda's
-broodrestjes

mvg

wouter

wouter

Terug naar boven Go down

Bericht  wouter op vr 07 dec 2007, 09:55

De aantallen beginnen langzaam op te bouwen:
Maximumaantallen gisteren:

Vink 14
Groenling 4
Huismus 9
Koolmees 5
Fazant 3

Tip: gooi eens kempzaad, vink en groenling zijn er zot van...

mvg

Wouter

wouter

Leeftijd : 42

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op vr 07 dec 2007, 12:11

kempzaad te verkrijgen bij aveve ?

tseef

Leeftijd : 47

Terug naar boven Go down

Bericht  Zwammer op vr 07 dec 2007, 19:53

tseef schreef:kempzaad te verkrijgen bij aveve ?
Ja, Wouter, waar ergens Question

Zwammer

Leeftijd : 65

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op za 08 dec 2007, 15:11

Zwammer schreef:
tseef schreef:kempzaad te verkrijgen bij aveve ?
Ja, Wouter, waar ergens Question

zojuist een zakje kempzaad gaan halen bij 'den boerenbond' (aveve), wordt verkocht onder de naam 'hennepzaad', zakje van 2,5 kg voor 5,25€...

ook nog mijne wintervoorraad aangelegd : 3 zakken gestreepte zonnebloempitten, een zakje pateekorrels (merels, lijsterachtigen en gaaien en alle andere grote vruchten- en insectenetende vogels; deze korrels zijn verrijkt met geplette jeneverbessen), vetbollen, pindanetjes, vetstaven (voor grote bonte specht), een lange 'worst' met pinda's en zonnebloempitten van wel 1,5 meter, pindakaarsen (pinda's in rundvet), een zak gemengd zaad voor park- en bosvogels (kleine tarwe, millet geel, gebroken mais, sorgho, gestreepte zonnebloempitten, lijnzaad, boekweit en haver gepeld) en tenslotte een zak wilde onkruidzaden

bienvenue 'chez tseef' :504: :707: :106:

tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  Zwammer op zo 09 dec 2007, 10:22

tseef schreef:zojuist een zakje kempzaad gaan halen bij 'den boerenbond' (aveve), wordt verkocht onder de naam 'hennepzaad', zakje van 2,5 kg voor 5,25€...
Ha ja, natuurlijk "hennepzaad" ! 't Is 't zaad van Cannabis sativa ! :geek:
Z.

Zwammer

Terug naar boven Go down

Bericht  wouter op zo 09 dec 2007, 20:49

Kempzaad=idd hennepzaad. Naast Aveve ook te verkrijgen bij Tom&Co (Wetteren) in bulk.
By the way, don't worry ( Laughing Laughing ), dat spul kiemt toch niet (is naar het schijnt verhit/gedroogd) en is trouwens niet van de 'speciale' soort - dus de vogeltjes gaan niet beginnen zweven.

mvg

Wouter

wouter

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op wo 12 dec 2007, 11:25

terwijl ik daarjuist de voederplaats aan het bijvullen was, zaten er 2 Zwarte Mezen op amper 2 meter van mij aan de vetbollen, dus absoluut niet schuw !
verder 15-tal Kool/Pimpelmezen, Vinken, Groenvinken, Merels, Roodborst, Spreeuwen, Turkse Tortels; in den bos een Grote Bonte Specht, verwacht hem eerstdaags ook aan tafel... Laughing

tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op za 15 dec 2007, 13:26

reeds gezien op de voederplaats winter 2007/2008 : Koolmees, Pimpelmees, Zwarte Mees, Vink, Groenvink, Turkse Tortel, Houtduif, Spreeuw, Winterkoning, Roodborst, Heggenmus, Groene Specht, Merel en Ekster

tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  Julien op za 15 dec 2007, 22:54

Bij mij ook Koolmees, Pimpelmees, Groenvink, Turkse Tortel, Houtduif, Spreeuw, Winterkoning, Roodborst, Heggenmus en Merel, maar ik moet minder bijvullen dan in 't voorjaar Exclamation en 't is ook minder druk Crying or Very sad

Julien

Aantal berichten : 327
Leeftijd : 58
Registration date : 26-03-07

Terug naar boven Go down

Bericht  Zwammer op ma 17 dec 2007, 14:45

Vandaag veel volk op de voederplaats : 1 Groene specht, Pimpelmezen, Koolmezen, Groenlingen, Vinken, Merels, 1 Roodborst, 1 Huismus, 1 Ringmus en 1 Zwarte mees.
Zwammer

Zwammer

Terug naar boven Go down

Bericht  wouter op ma 17 dec 2007, 20:31

Afgelopen WE tot 4 zwarte mezen op de voederplank.

mvg

Wouter

wouter

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op wo 19 dec 2007, 14:02

vandaag weer een Zwarte Mees op amper 2 meter van mij op de voederplaats ! is dit op andere plaatsen ook zo ? vogels afkomstig uit gebieden waar weinig mensen wonen ? 't is maar een denkpiste... :700:

tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  Sdry op wo 19 dec 2007, 15:16

Ik denk dat het gewoon minder schuwe beestjes zijn, goudhaantjes bvb laten je toch ook erg dicht (1m) komen terwijl ze je echt wel zien!.

Sdry

Aantal berichten : 405
Leeftijd : 30
Registration date : 29-03-07

http://natuurpracht.vps14.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op zo 23 dec 2007, 13:31

reeds gezien op de voederplaats winter 2007/2008 : Koolmees, Pimpelmees, Zwarte Mees, Staartmees, Vink, Groenvink, Turkse Tortel, Houtduif, Spreeuw, Winterkoning, Roodborst, Heggenmus, Groene Specht, Merel en Ekster

tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  wouter op zo 23 dec 2007, 21:38

Hallo,

De kou drijft de vogels de tuin in. Deze ochtend wat oud brood gestrooid. Een half uur later zat een troep van 30 meeuwen zich te goed te doen aan de korstjes: ca. 25 kokmeeuwen, 2 zilvermeeuwen en 3 Stormmeeuwen.
Daarmee is Stormmeeuw soort 99 op de tuinlijst. Ik ben benieuwd wat 2008 zal brengen als soort 100...

In de hoge populieren achter de tuin zat in de voormiddag een koppeltje sperwer op de uitkijk. 2x heb ik ze zien jagen op houtduif op de geoogste maisstoppel 20 meter lager. Ze stortten zich via een steile duikvlucht en een korte achtervolging op de houtduiven, echter nog zonder succes.
Nu is houtduif waarschijnlijk wel een groot kaliber voor sperwer, eerder iets voor havik.

mvg

Wouter

wouter

Terug naar boven Go down

Bericht  wouter op di 01 jan 2008, 20:39

Ondertussen zijn Zwarte mezen hier de vaste gasten geworden:3 tot 4 stuks.

mvg

Wouter

wouter

Terug naar boven Go down

Bericht  Jefken op wo 02 jan 2008, 21:04

Vandaag : Koolmees (ontelbaar) , Pimpelmees (ontelbaar) , Vink (ontelbaar) , 11 Staartmezen , 3 Groenlingen , 5 Eksters , 7 Waterhoentjes , 6 Huismussen , 9 Turkse Tortels , 1 Zanglijster , 2 Roodborsten , 2 Heggenmussen , 5 Merels , 1 Grote Bonte Specht , 2 Kepen , 1 (vlaamse) Gaai , 3 Kokmeeuwen

Deze hebben deze winter reeds tot zich genomen : 21 kg gestreepte zonnebloempitten , 8 kg pindanoten , 25 kg wildzangmengeling , 50 mezenbollen en 'wat' oud brood .

Jefken

Aantal berichten : 930
Registration date : 01-10-06

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op wo 02 jan 2008, 21:35

niet slecht mijn gedacht ! bij ons blijven de Kepen afwezig, de Grote Bonte Specht laat zich niet zien, althans niet op de voederplaats en al helemaal afwezig deze winter : de Zanglijster... Vinken en Groenvinken wel goed vertegenwoordigd, naast 'het gewone spul', de Zwarte Mezen nu al een tijdje niet meer te zien... Crying or Very sad

tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  Jefken op do 03 jan 2008, 07:32

Schoon om zien is dat iedere soort zo z'n eigen voorkeur heeft , de zonnebloempitten zijn meest in trek bij Koolmees , Vink en Groenling . Pinda's trekken meest Pimpelmezen aan , terwijl Staartmezen zich hier uitsluitend op de mezenbollen storten . Wildzangzaad gaat dan vooral naar de Turkse Tortels , Waterhoentjes , Huismussen en Vinken .

Jefken

Terug naar boven Go down

Bericht  Zwammer op do 03 jan 2008, 08:52

Jefken schreef:Schoon om zien is dat iedere soort zo z'n eigen voorkeur heeft , de zonnebloempitten zijn meest in trek bij Koolmees , Vink en Groenling . Pinda's trekken meest Pimpelmezen aan , terwijl Staartmezen zich hier uitsluitend op de mezenbollen storten . Wildzangzaad gaat dan vooral naar de Turkse Tortels , Waterhoentjes , Huismussen en Vinken .
Bij ons is 't wat gevarieerd. De bollen en pinda's hebben veel succes bij Pimpelmees, Koolmees en Staartmees.
Groenling vooral op de pinda's. Vinken en Heggemussen kuisen op de grond op wat gevallen is. Wat mij meest opvalt, is dat die verdomde Huismussen ons bollen en ons pinda's attaqueren. Roodborstjes op de plank met vanalles. Geen enkele grote vogel : TT, Merel, Lijster, Specht (behalve Groene in 't gras zoals altijd), Kraai, Kauw : nada ! Nochtans een wilde tuin met veel struiken, hagen, bomen, een sloot, een wei langsachter ...
Z.

Zwammer

Terug naar boven Go down

Bericht  Toon op do 03 jan 2008, 17:16

'Verdomde huismussen' Zwammer? Dat zijn nu net één van mijn lievelingsvogels...
Die fleuren toch altijd weer de boel op; jammer dat er steeds minder zijn! Sad

Toon

Aantal berichten : 90
Leeftijd : 45
Registration date : 22-04-07

Terug naar boven Go down

Bericht  Jefken op do 03 jan 2008, 18:34

Toon schreef:'Verdomde huismussen' Zwammer? Dat zijn nu net één van mijn lievelingsvogels...

Juist Toon , Zwammer moest zich diep schamen , ik verzet hier bij wijze van spreken 'hemel en aarde' om ze op mijnen hof te krijgen en te houden ! Na 7 jaar zijn er nu bijna dagelijks een stuk of zes , tot broeden is het spijtig genoeg nog niet gekomen . 'k Zou de koning te rijk zijn mochten er zich hier 'Jefkes' voortplanten , want zo noem ik onze 'straatjongens' .

Jefken

Terug naar boven Go down

Bericht  Zwammer op do 03 jan 2008, 20:57

Jefken schreef:
Toon schreef:'Verdomde huismussen' Zwammer? Dat zijn nu net één van mijn lievelingsvogels...

Juist Toon , Zwammer moest zich diep schamen , ik verzet hier bij wijze van spreken 'hemel en aarde' om ze op mijnen hof te krijgen en te houden ! Na 7 jaar zijn er nu bijna dagelijks een stuk of zes , tot broeden is het spijtig genoeg nog niet gekomen . 'k Zou de koning te rijk zijn mochten er zich hier 'Jefkes' voortplanten , want zo noem ik onze 'straatjongens' .
Waaaaaaaaaaaauw ! Ik dacht al dat ik mensen ging choqueren. :silent:
't Zijn mooie vogels als je ze eens van dichtbij bekijkt en ze hebben natuurlijk ook recht op leven. Maar hier zijn er gewoon TE VEEL ! cheers Vraag mij niet vanwaar ze komen, 't is alsof alle mussen uit 't straatje in ONZEN hof zitten. Tja, wij zullen natuurlijk niet 'hemel en aarde verzetten' om ze VAN onzen hof te krijgen, maar ze zijn knap irritant. Ieder jaar 3 of 4 broedkoppels in onze haag of onder de pannen van ons schuur. Wij zijn dus rijke koningen.
Jefken, hoeveel emmers moette d'er hebben ? Kom ze maar halen ! Very Happy
In de lente worden we 's morgen wakker van 't lawaai. En op 't moment hangen ze gelijk acrobaten aan ons netjes met vetbollen en pinda's. Waar hebben die mannen dat geleerd ? scratch Ze houden wel onze mezen weg van hun eten.
Z.

Zwammer

Terug naar boven Go down

Bericht  Jefken op do 03 jan 2008, 21:19

Jammer dat men Huismussen niet kan 'overtesten' zoals reisduiven , anders kwam ik ze met veel plezier ophalen !
:)

Jefken

Terug naar boven Go down

Bericht  Zwammer op do 03 jan 2008, 21:24

Jefken schreef:Jammer dat men Huismussen niet kan 'overtesten' zoals reisduiven , anders kwam ik ze met veel plezier ophalen !
Dag Jefken, wat is overtesten ??? Question
Z.

Zwammer

Terug naar boven Go down

Bericht  Toon op do 03 jan 2008, 21:47

Zwammer schreef:
Jefken schreef:Jammer dat men Huismussen niet kan 'overtesten' zoals reisduiven , anders kwam ik ze met veel plezier ophalen !
Dag Jefken, wat is overtesten ??? Question
Z.
Dat vraag ik me ook af... Is dat als verplanten bij een boom?
Zwammer: ik was niet gechoqueerd hoor, wou enkel maar zeggen dat de huismus tot mijn lievelingsvogels behoort. Vreemd dat er bij jullie zo veel zitten. Ik woon nu wel in Wetteren-centrum, maar vroeger zaten er hier ook overal; nu bijna nergens meer. Dan ga je die 'straatjochies' wel missen hoor... Crying or Very sad

Toon

Aantal berichten : 90
Leeftijd : 45
Registration date : 22-04-07

Terug naar boven Go down

Bericht  Jefken op vr 04 jan 2008, 12:49

Ja ik merk dat jullie niet veel van de 'duivenmelkerij' afweten... en kom me nu niet vragen wat duivenmelkerij is hé !?

'Overtesten' is van het ene hok (meestal verandering van eigenaar) naar het andere brengen met de bedoeling dat ze blijft . De duif wordt dan een tijdlang binnengehouden (bij jonge duiven die de buitenlucht nog niet gezien hebben is dat meestal een 3-tal weken , bij oudere duiven tot wanneer ze gekoppeld zijn) tot wanneer ze de nieuwe verblijfplaats boven de oude verkiest . Of m.a.w. tot ze niet meer terugvliegt naar haar oude stek .
Eenmaal de duif op het nieuw hok blijft , is ze overgetest .
Bij sommige duiven lukt dit gemakkelijk , bij andere lukt dit nooit .

Van de prijsvluchten weet ik niks , 'k heb nog niet meegevlogen... Laughing

Jefken

Terug naar boven Go down

Bericht  Julien op vr 04 jan 2008, 13:20

Huismussen zijn bij mij ook kinderen aan huis, ik heb er dagelijks toch zo'n 12-tal op het 'buffet' Very Happy

En ik ben daar zéér blij mee ! Very Happy Very Happy Very Happy

Julien

Terug naar boven Go down

Bericht  Gast op vr 04 jan 2008, 15:13

< bij oudere duiven tot wanneer ze gekoppeld zijn, tot wanneer ze de nieuwe verblijfplaats boven de oude verkiest . Of m.a.w. tot ze niet meer terugvliegt naar haar oude stek >

ben jij dan overgetest jefken? ge komt toch zo gaarne naar hier?

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht  Zwammer op vr 04 jan 2008, 16:26

roelserik schreef:< bij oudere duiven tot wanneer ze gekoppeld zijn, tot wanneer ze de nieuwe verblijfplaats boven de oude verkiest . Of m.a.w. tot ze niet meer terugvliegt naar haar oude stek >

Ja, da's duidelijk. Bij Jefken is de "overtesting" mislukt. No
Maar 't kan ook zijn dat hij op weduwnaarschap vliegt. Razz Razz Razz
Allee, 't is goed Jefken, 'k zal nooit meer huismussen kleineren. En om het goed te maken, heb ik mij gisteren lid gemaakt van Vogelbescherming Vlaanderen ! En gij nu !
Z.

Zwammer

Terug naar boven Go down

Bericht  Wilg op vr 04 jan 2008, 17:02

Zwammer schreef:
heb ik mij gisteren lid gemaakt van Vogelbescherming Vlaanderen ! En gij nu !
Z.

Ik heb ook betaald, Jefken. cheers
Zal ik lang moeten wachten op de DVD ?
Ik wil graag dat ik lid word en niet mama en papa.
Zouden ze daar op letten ? Mama heeft het bij de mededeling gezet.

Wilg

Laatst aangepast door op vr 04 jan 2008, 17:10; in totaal 1 keer bewerkt

Wilg

Aantal berichten : 218
Leeftijd : 17
Registration date : 20-04-07

http://wederik.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  Jefken op vr 04 jan 2008, 17:02

roelserik schreef:< bij oudere duiven tot wanneer ze gekoppeld zijn, tot wanneer ze de nieuwe verblijfplaats boven de oude verkiest . Of m.a.w. tot ze niet meer terugvliegt naar haar oude stek >

Ik probeer steeds terug te vliegen naar mijn bakermat pig , maar ik blijf nogal dikwijls hangen in de buurt van de kerktoren te Kalken :603:

Jefken

Terug naar boven Go down

Bericht  Jefken op vr 04 jan 2008, 17:04

Zwammer schreef:

Ja, da's duidelijk. Bij Jefken is de "overtesting" mislukt. No
Maar 't kan ook zijn dat hij op weduwnaarschap vliegt. Razz Razz Razz
Allee, 't is goed Jefken, 'k zal nooit meer huismussen kleineren. En om het goed te maken, heb ik mij gisteren lid gemaakt van Vogelbescherming Vlaanderen ! En gij nu !
Z.

Da's fantastisch Zwammer ! cheers :802:

Jefken

Terug naar boven Go down

Bericht  Wilg op vr 04 jan 2008, 17:12

Jefken schreef:

Ik ben ook lid geworden, hoor. study
Heb je niet gelezen wat ik geschreven heb ? :505:

Wilg

Terug naar boven Go down

Bericht  Jefken op vr 04 jan 2008, 17:21

Wilg schreef:
Zwammer schreef:
heb ik mij gisteren lid gemaakt van Vogelbescherming Vlaanderen ! En gij nu !
Z.

Ik heb ook betaald, Jefken. cheers
Zal ik lang moeten wachten op de DVD ?
Ik wil graag dat ik lid wordt en niet mama en papa.
Zouden ze daar op letten ? Mama heeft het bij de mededeling gezet.

Wilg

Hartelijk dank Wilg en ook papa en mama natuurlijk :thnx:

Met de grote drukte die er nu al heerst vermoed ik dat de DVD pas eind van de maand zal toegestuurd worden Embarassed Je lidmaatschapkaart zal er eerder zijn .

Normaal gezien zal men met de naam rekening houden Wilg , maar moest Julie er overgekeken hebben dan zal ik dat persoonlijk in orde brengen , da's beloofd ! Wink

En omdat jullie toch zo'n toffe kerels zijn , krijg jij en je broer elk nog een zelfbouwnestkastje van mij , maar niet verder vertellen hé :606:
Als jij me jullie huisnummer kunt doorgeven , breng ik ze thuis aan de deur :123:

Jefken

Terug naar boven Go down

Bericht  Gast op vr 04 jan 2008, 17:24

enne... als ge es langskomt dan krijg je van mij alvast nu al een prachtige natuur-documentaire van 75 minuten op DVD 'De Witte Planeet', omda ge zo ne brave gast zijt..., moet het wel weten omda'k hem moe schrijven hé

roelserik

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht  Jefken op vr 04 jan 2008, 17:30

Wilg schreef:
Jefken schreef:

Ik ben ook lid geworden, hoor. study
Heb je niet gelezen wat ik geschreven heb ? :505:

Je moet me wel even de tijd geven om te antwoorden hé Wilg , ben momenteel ook nog aan het werken Sleep

Jefken

Terug naar boven Go down

Bericht  Wilg op vr 04 jan 2008, 17:36

Bedankt, Jefken.

Ons huisnummer 16 (schuin over de EuroSpar)

Aan Erik,

Ook bedankt. We zullen een lege CD meebrengen.

Wilg

Terug naar boven Go down

Bericht  Jefken op vr 04 jan 2008, 21:18

Bedankt, Jefken.

Ons huisnummer 16 (schuin over de EuroSpar)

Voor de lente komt en de nestkastjes dienst kunnen doen , mogen jullie mij verwachten :102:

Jefken

Terug naar boven Go down

Bericht  Jefken op za 05 jan 2008, 09:49

Hopelijk hebben Julien , Wilg en Wederik hun nestkastje al gevonden ? :bball:

Jefken

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op za 05 jan 2008, 09:52

Jefken schreef:Hopelijk hebben Julien , Wilg en Wederik hun nestkastje al gevonden ? :bball:

bedankt voor dat van kwikstaartje cheers

tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  Wederik op za 05 jan 2008, 10:27

Jefken schreef:Hopelijk hebben Julien , Wilg en Wederik hun nestkastje al gevonden ? :bball:

Julien,
Kijk snel aan uw voordeur !!!Sinterklaas De drie koningen zijn geweest !! Met een nestkastje.
:802: :6: :7: :801:

Het is het nestkastje van 'dieren in nesten' :122:

Wederik

Aantal berichten : 123
Leeftijd : 16
Registration date : 16-06-07

Terug naar boven Go down

Bericht  Julien op za 05 jan 2008, 12:01

Inderdaad, joepie weeral speelgoed voor ons en een onderkomen voor de vogels Very Happy
:802: Jefken voor de moeite, spijtig dat we niet thuis waren, maar Oma verjaarde....:605:

Julien

Terug naar boven Go down

Bericht  Jefken op za 05 jan 2008, 12:07

tseef schreef:

Kwikstaartje kon toch niet achterblijven hé , en papa tseef is al zo lang lid van Vogelbescherming :6:

Jefken

Terug naar boven Go down

Bericht  Jefken op za 05 jan 2008, 12:10

Wederik schreef:

Julien,
Kijk snel aan uw voordeur !!!Sinterklaas De drie koningen zijn geweest !! Met een nestkastje.
:802: :6: :7: :801:

Het is het nestkastje van 'dieren in nesten' :122:

Geen dank Wilg en Wederik , graag gedaan ! En hopelijk volgt iemand van jullie of beiden mij op bij Vogelbescherming Vlaanderen wanneer ik oud en stram zal zijn :504:

Jefken

Terug naar boven Go down

Bericht  Jefken op za 05 jan 2008, 12:15

Julien schreef:Inderdaad, joepie weeral speelgoed voor ons en een onderkomen voor de vogels Very Happy
:802: Jefken voor de moeite, spijtig dat we niet thuis waren, maar Oma verjaarde....:605:

Je had dit nog tegoed hé Julien , zo bij deze . Nogmaals bedankt voor je lidmaatschap ! cheers

Jefken

Terug naar boven Go down

Bericht  kwikstaartje op za 05 jan 2008, 21:21

Jefken schreef:
tseef schreef:

Kwikstaartje kon toch niet achterblijven hé

Dank u voor het nestkastje Jefken. :ang: :058:
We gaan het morgen bouwen, :8: en nog één dingetje

GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kwikstaartje

Aantal berichten : 51
Leeftijd : 18
Registration date : 24-06-07

Terug naar boven Go down

Bericht  Jefken op zo 06 jan 2008, 06:58

Dag Kwikstaartje , welkom terug in ons midden en voor jou ook het allerbeste voor 2008 !

Nog een tip voor als je het nestkastje in elkaar timmert : :606: laat papa tseef de spijkers vasthouden en jij klopt met de hamer Laughing

Jefken

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op zo 06 jan 2008, 11:34

het hangt ondertussen al omhoog en papa tseef heeft maar 1x op zijn vingers geklopt cheers

tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  Jefken op zo 06 jan 2008, 17:38

tseef schreef:het hangt ondertussen al omhoog en papa tseef heeft maar 1x op zijn vingers geklopt cheers

Proficiat tseef , je wordt nog een handige Harry ! Shocked

Jefken

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud Vandaag om 18:57

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Pagina 4 van 17 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 17  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: