Planten

Pagina 8 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Go down

Re: Planten

Bericht  tseef op do 03 feb 2011, 14:09

onze Kamperfoelie komt reeds in blad...

tseef

Aantal berichten : 17794
Registration date : 24-09-06

http://www.overmeersevogels.com

Terug naar boven Go down

Bericht  Zwammer op za 12 feb 2011, 15:17

En ? Hoe zit het met die maretak in Lede ? bounce
Z.

Zwammer

Aantal berichten : 792
Registration date : 20-01-07

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op za 12 feb 2011, 17:57

Zwammer schreef:En ? Hoe zit het met die maretak in Lede ? bounce
Z.

nog goed dat je er me doet aan denken, zal vandeweek eens proberen een foto te maken... Rolling Eyes

tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op vr 04 maa 2011, 20:02

Zwammer, het is er eindelijk van gekomen... bounce

wat betreft dienen boom, dat laat ik aan jou over, heb daar geen verstand van
diene Maretak, je zou toch zweren dat het er ene is, niet ? Laughing
zoals ge kunt zien, op manshoogte ! ik heb nog mijn stoute schoen aangetrokken en bij die mensen aangebeld om te vragen of het hier om een enting gaat, maar ze gaven niet thuis, volgende week nieuwe poging...

tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  Zwammer op zo 06 maa 2011, 09:50

tseef schreef:Zwammer, het is er eindelijk van gekomen... bounce
zoals ge kunt zien, op manshoogte ! ik heb nog mijn stoute schoen aangetrokken en bij die mensen aangebeld om te vragen of het hier om een enting gaat, maar ze gaven niet thuis, volgende week nieuwe poging...
Tedju ! Wel een prachtstuk, hé. Natuurlijk is 't er ene !
Voor de boom : moeilijk, zenne, zeker op een foto. Maar we houden het op een Esdoornsoort. Je ziet op het einde van de takken precies de vruchtsteeltjes van de "helikopterkes".
Heel merkwaardig ! Maar toch al gemeld als gastheer van maretak.
Een interessant artikel staat op de site van AnneTanne : http://www.annetanne.be/kruidenklets/uit-de-kruidenmand/kruiden-k-z/maretak-viscum-album/
Daar verneem je ook de beste manier om er zelf eentje te zaaien.
Z.

Zwammer

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op zo 06 maa 2011, 11:26

Zwammer schreef:
tseef schreef:Zwammer, het is er eindelijk van gekomen... bounce
Tedju ! Wel een prachtstuk, hé. Natuurlijk is 't er ene !
Voor de boom : moeilijk, zenne, zeker op een foto. Maar we houden het op een Esdoornsoort. Je ziet op het einde van de takken precies de vruchtsteeltjes van de "helikopterkes".
Een interessant artikel staat op de site van AnneTanne : http://www.annetanne.be/kruidenklets/uit-de-kruidenmand/kruiden-k-z/maretak-viscum-album/
Daar verneem je ook de beste manier om er zelf eentje te zaaien.
Z.

ik zal volgende week nog eens gaan vragen bij die mensen (privétuin) of ze die effectief hebben 'gezaaid', want daar lijkt het toch sterk op hè ?
tseef

Leeftijd : 49

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op za 23 apr 2011, 22:29

in onze wijk hebben enkele buren het in hun hoofd gehaald om in den bos achter ons een prachtige kastanje te laten kappen... Evil or Very Mad Crying or Very sad

de eigenaar van dit bos is het gezaag van deze nitwitten beu en heeft uiteindelijk dan maar toegegeven... allicht wordt er ook nog een al even prachtige beuk verkloot, hoe is het mogelijk
als je niet kan verdragen dat er af en toe een blaadje op je gazon komt waaien, KOM HIER DAN VERDORIE NIET WONEN Exclamation

mogen deze bomen zomaar gekapt worden ? ik veronderstel dat de vergunning van de gemeente ondertussen al in orde is Rolling Eyes

zielig...

tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  Wes op zo 24 apr 2011, 09:18

tseef schreef:in onze wijk hebben enkele buren het in hun hoofd gehaald om in den bos achter ons een prachtige kastanje te laten kappen... Evil or Very Mad Crying or Very sad

de eigenaar van dit bos is het gezaag van deze nitwitten beu en heeft uiteindelijk dan maar toegegeven... allicht wordt er ook nog een al even prachtige beuk verkloot, hoe is het mogelijk
als je niet kan verdragen dat er af en toe een blaadje op je gazon komt waaien, KOM HIER DAN VERDORIE NIET WONEN Exclamation

mogen deze bomen zomaar gekapt worden ? ik veronderstel dat de vergunning van de gemeente ondertussen al in orde is Rolling Eyes

zielig...

Kan mij daar ook geweldig over opwinden, paar jaar geleden kwam hier een Gentenaar wonen, zonder boe of ba riep hij de politie voor ons overburen, mensen die al 20 jaar kippen hielden, de haan maakte teveel lawaai zei hij, dus exit haan....

Heb hem nog geantwoord dat hij beter in Gent was blijven wonen, 't is toch een heel ander geluid, trams en auto's...

Als ze maar kunnen zagen en alles kapot maken, de mensen, dan zijn ze content
Wes

Aantal berichten : 1385
Leeftijd : 40
Registration date : 07-11-10

Terug naar boven Go down

Bericht  Zwammer op ma 25 apr 2011, 17:11

tseef schreef:in onze wijk hebben enkele buren het in hun hoofd gehaald om in den bos achter ons een prachtige kastanje te laten kappen... Evil or Very Mad Crying or Very sad

Mogen deze bomen zomaar gekapt worden ? ik veronderstel dat de vergunning van de gemeente ondertussen al in orde is
De eigenaar moet natuurlijk niet toegeven. Ze hadden hier niet moeten komen wonen. Ze zijn verdomme nog de zuurstof niet waard die de boom voor hen produceert. Ze zouden wel kunnen schermen met de veiligheid, maar als de boom gezond is, hebben ze geen poot om op te staan.
Van plan een actie te starten, tseef ?
Zwammer

Leeftijd : 66

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op ma 25 apr 2011, 17:38

Zwammer schreef:Van plan een actie te starten, tseef ?

als ik wat steun krijg, waarom niet eigenlijk ? dat de buren me dan scheef gaan bekijken neem ik er dan maar bij...
moest ik een petitie starten, iemand die tekent ?
zal eens contact nemen met de schepen van leefmilieu, zit trouwens ook op dit forum !
wat betreft dat gezond zijn, staat mooi in bloei, maar heeft elk jaar last van één of andere bladziekte, doch is niet aan het afsterven of zo, is één van de mooiste bomen van het bos Exclamation
tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  Zwammer op ma 25 apr 2011, 22:16

tseef schreef:
als ik wat steun krijg, waarom niet eigenlijk ? dat de buren me dan scheef gaan bekijken neem ik er dan maar bij...
zal eens contact nemen met de schepen van leefmilieu, zit trouwens ook op dit forum !
wat betreft dat gezond zijn, staat mooi in bloei, maar heeft elk jaar last van één of andere bladziekte, doch is niet aan het afsterven of zo, is één van de mooiste bomen van het bos Exclamation
Wel, tseef, de petitie is blijkbaar gestart.
De boom ziet er inderdaad prachtig uit. Net als alle (Witte) Paardekastanjes van onze streken heeft hij veel last van de Kastanjemineermot (Cameraria ohridella). De larve eet het bladgroen uit de bladeren en laat weinig meer over dan wat dikke, bruine blazen tussen restjes groen. Maar dat heeft geen gevolgen voor de sterkte van de boom. Bij de rode vorm (komt niet veel voor) heb ik nog geen aantasting gezien.
Heel erg is ook dat het kappen van die boom fataal zal zijn voor de achterliggende majestueuze beuk. Die beuk heeft geen kans gekregen om veel zijtakken te vormen (staat in een bossituatie) en is vooral in de hoogte gegroeid. Bij verdwijnen van de paardekastanje zal de zuiderzon direct op de dunne, tere beukenschors schijnen met als gevolg : zonnebrand. De schors kan over een grote lengte openscheuren en allerlei ziekten binnenlaten.
Dit MOET voorkomen worden.
Z.
Zwammer

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op ma 25 apr 2011, 22:36

Zwammer schreef:
tseef schreef:
De boom ziet er inderdaad prachtig uit. Net als alle (Witte) Paardekastanjes van onze streken heeft hij veel last van de Kastanjemineermot (Cameraria ohridella). De larve eet het bladgroen uit de bladeren en laat weinig meer over dan wat dikke, bruine blazen tussen restjes groen. Maar dat heeft geen gevolgen voor de sterkte van de boom. Bij de rode vorm (komt niet veel voor) heb ik nog geen aantasting gezien.
Heel erg is ook dat het kappen van die boom fataal zal zijn voor de achterliggende majestueuze beuk. Die beuk heeft geen kans gekregen om veel zijtakken te vormen (staat in een bossituatie) en is vooral in de hoogte gegroeid. Bij verdwijnen van de paardekastanje zal de zuiderzon direct op de dunne, tere beukenschors schijnen met als gevolg : zonnebrand. De schors kan over een grote lengte openscheuren en allerlei ziekten binnenlaten.
Z.

niet alleen de kastanje moet eraan geloven (met als bijkomend gevolg het allicht op langere termijn afsterven van de Beuk), ook een prachtige Esdoorn is aan het einde van zijn leven gekomen...

tekenen duurt maar enkele seconden

http://www.ipetitions.com/petition/reddekastanjevanhetmolenveld/
tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  Sdry op ma 25 apr 2011, 22:57

Stam kan afgedekt worden met bvb jute tegen zonnebrand, zie je soms in bossen waar de ondergroei aan een bosrand gesnoeid word. Of witgeverfd, maar geen idee hoe efficient dat is, nuja, beiden zijn natuurlijk niet heel natuurlijk, of visueel aantrekkelijk. Nuja, alles gewoon laten staan zoals het is blijft uiteraard de voorkeurssituatie Very Happy
Sdry

Aantal berichten : 405
Leeftijd : 32
Registration date : 29-03-07

http://natuurpracht.vps14.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op di 26 apr 2011, 14:14

tseef schreef:
Zwammer schreef:
tseef schreef:
Z.

niet alleen de kastanje moet eraan geloven (met als bijkomend gevolg het allicht op langere termijn afsterven van de Beuk), ook een prachtige Esdoorn is aan het einde van zijn leven gekomen...

tekenen duurt maar enkele seconden

http://www.ipetitions.com/petition/reddekastanjevanhetmolenveld/

vandaag contact gehad met de eigenaar van het bos, DIE DEZE PETITIE VOLMONDIG STEUNT
we houden het verder in de gaten...
tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  Neos op zo 01 mei 2011, 01:26

Wie kent deze plant? Staat in Berlare broek. (GSM foto)

Greetz,

Marc
Neos

Aantal berichten : 1475
Leeftijd : 63
Registration date : 12-05-07

http://www.pbase.com/neos_marc

Terug naar boven Go down

Bericht  fdv op zo 01 mei 2011, 13:02

Neos schreef:Wie kent deze plant? Staat in Berlare broek. (GSM foto)

Greetz,

Marc

Marc, dat is een Dagkoekoeksbloem (Silene dioica).
Komt hier vrij algemeen voor op plaatsen die ietwat vochtig zijn zoals bosranden, langs grachten enz...
fdv

Aantal berichten : 324
Registration date : 10-09-07

http://filipdevos.jalbum.net/

Terug naar boven Go down

Bericht  Neos op di 03 mei 2011, 03:52

Een late merci, Filip. Heb ze nog nooit eerder gezien, denk ik toch Embarassed

greetz,

Marc

Neos

Terug naar boven Go down

Bericht  Wes op do 05 mei 2011, 17:13

Vogels beetje gerust laten nu, bloemekes fotograferen

IMG_1368 by wpoelman, on Flickr

IMG_1370 by wpoelman, on Flickr

IMG_1382 by wpoelman, on Flickr

IMG_1362 by wpoelman, on Flickr

IMG_1422 by wpoelman, on Flickr

IMG_1401 by wpoelman, on Flickr
Wes

Aantal berichten : 1385
Leeftijd : 40
Registration date : 07-11-10

Terug naar boven Go down

Bericht  Zwammer op vr 06 mei 2011, 20:43

De Rietorchis, in 2008 voor het eerst gevonden in ......., staat er weer. Jammer genoeg nog altijd geen makkers. Crying or Very sad
Z.
Zwammer

Terug naar boven Go down

Bericht  danobus op zo 08 mei 2011, 07:42

Zwr
staat die rietorchis nu al in bloei ?
zoja... dan is het er misschien geen want de de rietorchis wordt ook de juni-orchis genoemd
nu bloeien er vooral mei-orchissen

ik zou graag eens ter plaatse willen gaan kijken
kan je via privé-bericht laten weten waar ze staat ?
Dank
danobus
danobus

Aantal berichten : 37
Leeftijd : 55
Registration date : 10-02-08

Terug naar boven Go down

Bericht  Zwammer op zo 08 mei 2011, 09:13

danobus schreef:Zwr
staat die rietorchis nu al in bloei ?
zoja... dan is het er misschien geen want de de rietorchis wordt ook de juni-orchis genoemd
nu bloeien er vooral mei-orchissen

ik zou graag eens ter plaatse willen gaan kijken
kan je via privé-bericht laten weten waar ze staat ?
Dank
danobus
Ze bloeit volop ! Er zijn trouwens verschillende variëteiten en er is HELEMAAL geen eensgezindheid tussen de Nederlanders en de Belgen. Variëteiten in NL zijn hier soorten en omgekeerd. Er wordt gegoocheld met mayalis, junialis, praetermissa, enz.... In 2008 vonden we ze op 16/5 ; ze bloeide toen al. Door de abnormale warmte is ze allicht een stuk vervroegd.
PM volgt. Of gaan we samen eens kijken ?
Z.
Zwammer

Terug naar boven Go down

Bericht  danobus op wo 11 mei 2011, 15:56

Foto's van de meersen-orchisjes staan hier te zien : http://scheldeland.waarnemingen.be/soort/photos/6680?from=2011-04-30&to=2011-04-30
Al in bloei eind april.
Voor mij: 100% loepzuivere Brede orchis / D. majalis.
Zelf vind ik die andere Ned naam Mei-orchis veel leuker.
Mooie waarneming !
D
danobus

Terug naar boven Go down

Gevlekte scheerling

Bericht  Zwammer op zo 22 mei 2011, 21:26

Voor de eerste maal in de KM de Gevlekte scheerling (Conium maculatum) gezien (van de familie van de Schermbloemigen, ziet eruit als een uit de kluiten gewassen Fluitenkruid). Ik weet niet wat we daarmee moeten aanvangen. Lijkt mij nogal invasief, als je de middenbermen van de E40 tussen Gent en Aalter bekijkt : kilometers aan een stuk is de middenberm gevuld met de plant. Daarbij is de plant extreem giftig. We zullen het eens aan Dominiek Decleyre moeten vragen, want 't was op ANB-grondgebied.
Z.
Zwammer

Terug naar boven Go down

Bericht  fdv op zo 05 jun 2011, 20:47

Wel niet in de KM, maar in de Wellemeersen een honderdtal van deze gevonden; (gevlekte orchis?)

fdv

Aantal berichten : 324
Registration date : 10-09-07

http://filipdevos.jalbum.net/

Terug naar boven Go down

Bericht  danobus op zo 05 jun 2011, 22:59

Mooie foto's Filip van Bosorchis - Dactylorhiza fuchsii
danobus

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op ma 06 jun 2011, 10:29

knappe foto's Filip
tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op do 07 jul 2011, 14:12

Zwammer, langs de Veerstraat weer heel wat Zwaeneblommen cheers
lijken er meer dan vorig jaar, maar minder dan 2 jaar geleden, doch ben niet gestopt dus over het werkelijke aantal eigenlijk geen idee...
misschien best de juiste locatie zoveel mogelijk geheim houden, niet ?
tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  Zwammer op do 07 jul 2011, 21:38

tseef schreef:Zwammer, langs de Veerstraat weer heel wat Zwaeneblommen cheers
lijken er meer dan vorig jaar, maar minder dan 2 jaar geleden, doch ben niet gestopt dus over het werkelijke aantal eigenlijk geen idee...
Ja, lijkt mij ook het beste.
Vorig jaar was er ook veel groen, maar er is geen bloei geweest. Ik vertrouw het zaakje niet, want elders staan er al in bloei. Ben benieuwd.
Z.
Zwammer

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op vr 08 jul 2011, 00:29

tseef schreef:wat betreft dienen boom, dat laat ik aan jou over, heb daar geen verstand van

Zwammer schreef:

Zwammer, zou dat kunnen dat de boom van diene Maretak in Lede een Lijsterbes is ?
hangt nu vol met oranje bessen in tros...
tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  Neos op vr 08 jul 2011, 00:38

Zwammer schreef:
tseef schreef:Zwammer, langs de Veerstraat weer heel wat Zwaeneblommen cheers
Ja, lijkt mij ook het beste.
Vorig jaar was er ook veel groen, maar er is geen bloei geweest. Ik vertrouw het zaakje niet, want elders staan er al in bloei. Ben benieuwd.
Z.

Verleden week stonden er toch al enkele knoppen in die stilaan aan 't openen waren.

Greetz,

mar'c

Neos

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op zo 10 jul 2011, 22:02

vandaag nog eens langs de Zwaneblommen gepasseerd, ruw geschat toch een 200-tal Exclamation
tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  Zwammer op ma 11 jul 2011, 14:29

tseef schreef:
Zwammer schreef:
Zwammer, zou dat kunnen dat de boom van diene Maretak in Lede een Lijsterbes is ?
Ja, dan moet het bijna Lijsterbes zijn. Is bekend als één van de waardbomen van Maretak.
Nog nooit zo'n grote Lijsterbes gezien ; zal wel al een respectabel aantal jaartjes tellen.
Z.
Zwammer

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op do 11 aug 2011, 01:02

Zwammer schreef:
tseef schreef:
Zwammer schreef:
Ja, dan moet het bijna Lijsterbes zijn. Is bekend als één van de waardbomen van Maretak.
Nog nooit zo'n grote Lijsterbes gezien ; zal wel al een respectabel aantal jaartjes tellen.
Z.

en Zwammer, Lijsterbes zeker ?

tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  Zwammer op vr 12 aug 2011, 13:50

tseef schreef:
Zwammer schreef:
tseef schreef:
Z.
en Zwammer, Lijsterbes zeker ?
Ja, daar was al geen twijfel over Very Happy
Zwammer

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op do 25 aug 2011, 23:18

tseef schreef:vandaag nog eens langs de Zwaneblommen gepasseerd, ruw geschat toch een 200-tal Exclamation

nadien stond die plas weer vol, dus 200 is zeker een onderschatting...
en vandaag 4 bloeiende Zwanenbloemen ontdekt in Overmere cheers
tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  Zwammer op vr 26 aug 2011, 08:52

tseef schreef:
tseef schreef:vandaag nog eens langs de Zwaneblommen gepasseerd, ruw geschat toch een 200-tal Exclamation

Zeg maar : 400... Very Happy
tseef schreef:
Aha, waar ?? (PM)
Zwammer

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op za 27 aug 2011, 12:51

Zwammer schreef:
tseef schreef:

Zeg maar : 400... Very Happy
tseef schreef:
Aha, waar ?? (PM)

hier :

7 stengels waarvan nog 5 in bloei
tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op vr 30 dec 2011, 10:43

de natuur is in de war, hier in mijnen hof beginnen de tuiteluujzen al te schieten... Rolling Eyes
tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  Zwammer op ma 02 jan 2012, 11:05

tseef schreef:de natuur is in de war, hier in mijnen hof beginnen de tuiteluujzen al te schieten... Rolling Eyes
Aan onze sloot staat er een Echte koekoeksbloem te bloeien, minstens een maand of 3 te vroeg.
Of een maand of 8 te laat ?
Z.
Zwammer

Terug naar boven Go down

Bericht  danobus op do 10 mei 2012, 23:44

vandaag in 't broek 10-tal Grote Keverorchis !

danobus loves the broek

danobus

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op za 16 jun 2012, 23:18

reeds meer dan een week enkele bloeiende stengels Zwanenbloem in Overmere (gekende plaats)
en ook op 's Herenmeers vandaag bloeiende stengels gezien (gekende plaats), benieuwd of het er ook dit jaar weer enkele honderden zullen zijn...
tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  Zwammer op wo 20 jun 2012, 08:38

tseef schreef:reeds meer dan een week enkele bloeiende stengels Zwanenbloem in Overmere (gekende plaats)
en ook op 's Herenmeers vandaag bloeiende stengels gezien (gekende plaats), benieuwd of het er ook dit jaar weer enkele honderden zullen zijn...
Ja tseef, ze zijn er weer aan begonnen hé en 't ziet er goed uit.
Z.
Zwammer

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op wo 20 jun 2012, 13:15

Zwammer schreef:
tseef schreef:reeds meer dan een week enkele bloeiende stengels Zwanenbloem in Overmere (gekende plaats)
Ja tseef, ze zijn er weer aan begonnen hé en 't ziet er goed uit.
Z.

vorig jaar (ge weel wel waar) 7, deze voormiddag nog eens gaan checken : 25 stengels cheers

in onze tuin hebben we een jonge Eik staan, zaailing van een boom uit de Ardennen van 1000 jaar oud !
en die heeft nu last van gallen (of hoe noemt dat ?)
kunt ge daar iets aan doen, en vooral : is dat schadelijk Zwammer ? gans zijnen onderkant zit er vol van...

tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  Zwammer op wo 20 jun 2012, 19:10

tseef schreef:in onze tuin hebben we een jonge Eik staan, zaailing van een boom uit de Ardennen van 1000 jaar oud !
en die heeft nu last van gallen (of hoe noemt dat ?)
kunt ge daar iets aan doen, en vooral : is dat schadelijk Zwammer ? gans zijnen onderkant zit er vol van...
Niks aan (te) doen en 't is niet schadelijk : de Rode erwtengal, galletjes van een galwespje, typisch op onderkant van blad van Zomereik, vooral jongere bomen. Hieronder een foto van bij ons in 2010. Zullen waarschijnlijk nog roder en groter worden. Leuk !

Zwammer
Zwammer

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op za 07 jul 2012, 07:54

Zwammer, op de plaats in Overmere die ge wel kent, deze ochtend 39 stengels van Zwanenbloem geteld cheers
tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  Zwammer op za 07 jul 2012, 18:16

tseef schreef:Zwammer, op de plaats in Overmere die ge wel kent, deze ochtend 39 stengels van Zwanenbloem geteld cheers
Dat wordt de moeite hé. Ik ga eens kijken een dezer dagen.
En de mensen die daar wonen en die hun achteruit aan de gracht hebben : nog altijd positief ? Geen zin om te gaan spuiten ?
Z.
Zwammer

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op za 07 jul 2012, 19:06

langs de ene kant van de baan wordt alles al jarenlang klinisch doodgespoten
de andere kant laat men ongemoeid, god weet wat staat daar nog allemaal, ken daar niks van
niet te lang meer wachten hè Zwammer, want sommige stengels al uitgebloemd (alhoewel, er moeten er ook nog een paar open komen...)
tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op ma 09 jul 2012, 22:15

vandaag die van 's Herenmeers eens gaan tellen : een 300-tal Zwanenbloemen daar
tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op vr 13 jul 2012, 19:53

tseef schreef:vandaag die van 's Herenmeers eens gaan tellen : een 300-tal Zwanenbloemen daar

'goedgekeurd, hoge waarschijnlijkheid'... Razz Rolling Eyes

http://overmeerse.waarnemingen.be/waarneming/view/69676746
tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op wo 05 sep 2012, 11:18

Zwammer, een vraagje...
Hop, de plant Hop dus, is dat een parasiet ?
wat ik wou zeggen : er staat hier aan de rand van het bos een boompje dat vol hangt met Hop, boompje is vorig jaar volledig kapot gegaan, kan dat te maken hebben met die Hop ? of helemaal niet en is dat gewoon toeval ?
tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op wo 19 sep 2012, 15:03

zou dit een orchidee kunnen zijn ?

tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op wo 19 sep 2012, 18:01

tseef schreef:zou dit een orchidee kunnen zijn ?

Brede Wespenorchis volgens Zwammer, aan de Nieuwdonk
tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  danobus op wo 19 sep 2012, 19:08

klopt = Brede Wespenorchis

Als je mocht twijfelen kan je altijd eens en kijkje nemen op mijn orchideeën-website = http://users.telenet.be/naturama/
Alle soorten van België staan er met foto's op ! zie hieronder alle wespen-orchissen uit België en omstreken
Danobus

danobus

Terug naar boven Go down

Bericht  tseef op vr 04 jan 2013, 12:44

kan het kwaad dat onze kamperfoelie NU al in blad begint te komen Zwammer ?
tseef

Terug naar boven Go down

Bericht  Zwammer op za 05 jan 2013, 00:28

tseef schreef:kan het kwaad dat onze kamperfoelie NU al in blad begint te komen Zwammer ?
Kamperfoelie is ieder jaar weer een vroege vogel, dus ze kunnen goed tegen vorst als die nog laat toeslaat. Maar 't is zoals zoveel dingen dezer dagen wel heel vroeg. Bij ons staat het speenkruid al massaal boven de grond, maar bloei is er nog niet bij.
Z.
Zwammer

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Pagina 8 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Terug naar boven